Liigu edasi põhisisu juurde

Kasutajaliidesed (UI), kasutajakogemus (UX), juurdepääsetavus (accessibility), PET disain, mängustamine (gamification), kasutajate uuringud, kasutajakeskne disaini meetodid, süsteemianalüüs

 

Inimkeskne disain Tööelu infosüsteemi näitel

Inimkeskne disain aitab lahendada avaliku sektori projektide ühe peamise väljakutse – keerulised ja kasutajatele raskesti mõistetavad protsessid. Tööelu infosüsteem (TEIS) on loodud silmas pidades eri tüüpi kasutajate vajadusi ja käitumist. Süsteemis on iseteenindus tööandjatele ja töötajatele ning ametnikurakendus Tööinspektsiooni ametnikele. Lisaks on loodud Tööelu portaal, kust leiavad vastused kõik tööeluga seotud küsimused.

Olemasoleva süsteemi uuendamine Turismiinfosüsteem 2.0 näitel (Kuldmuna 3. koht)

Visit Estonia uue portaali arendusprojekt pälvis Kuldmuna 2025 konkursil kolmanda koha kodulehe kategoorias. Oma blogis räägime Visit Estonia veebilehe ning selle sisuhaldussüsteemi uuendamise näitel, mida tähendab olemasolevast lahendusest uue versiooni loomine ning kuidas lahendada võimalikke väljakutseid. Projekti eesmärgiks oli luua uus kasutajasõbralik ja organisatsiooni ootusi juhtiv keskkond.

Prototüüpimine on enamat kui paberlennuki voltimine

Prototüübi loomise vajadust ja selle kasutegureid mõistetakse nüüdseks paremini kui kunagi varem. Siiski kipub vahepeal ununema, et kvaliteetse prototüübi loomiseks on vaja teha põhjalikku eeltööd. See tähendab erinevate meetodite abil sisendi kogumist, et prototüüp vastaks kõigi osapoolte vajadustele ja eesmärkidele. Neid tegevusi omakorda viiakse ellu erinevate meetodite kaudu, millest räägime järgnevalt lähemalt.

Kuidas rakendada kasutatavuse mõõdikuid digitaalsete lahenduste parendamiseks?

Kevadel toimunud Trinidad Wisemani inspiratsioonipäev koondas juba kolmandat korda kokku meie enam kui 15-aastase disaini-, äri- ja tehnoloogiakogemuse. Hegle Sarapuu-Johanson on meie innovatsioonijuht ja partner, kes rääkis seminaril, kuidas rakendada kasutatavuse mõõdikuid digitaalsete lahenduste parendamiseks. Muuhulgas andis Hegle ülevaate, millised on levinud kasutatavuse probleemid näiteks veebilehe navigatsiooni, veebivormide, otsingu ja ostlemise puhul. 

Suurte ühiskondlike muutuste soodustamine väiksemates Eesti linnades: Olgina Rahvamaja projekti näide

Mõnikord pole avalikud teenused päris kooskõlas kasutajate tegelike vajadustega. Kas oled mõelnud, kuidas selline olukord mõjutab kogukondade rahulolu ja arengut? Koostöös Narva-Jõesuu KOV-iga kaasasime väikelinna Olgina kogukonna, et nende soovide ja vajaduste alusel teenuseid ümber disainida. Käesolevast artiklist saad lähemalt lugeda, kuidas Olgina Rahvamaja teenused said uue hingamise.