Liigu edasi põhisisu juurde

Kasutajaliidesed (UI), kasutajakogemus (UX), juurdepääsetavus (accessibility), PET disain, mängustamine (gamification), kasutajate uuringud, kasutajakeskne disaini meetodid, süsteemianalüüs

 

Euroopa ligipääsetavuse direktiiv 2025 ja kuidas selleks valmis olla?

Iga neljas eurooplane ning lausa iga teine pensionieas inimene Euroopas on ajutise või püsiva erivajadusega. Kahjuks ei arvesta sellega sageli meie digikeskkonnad ja -teenused. Mari-Ell Mets, meie UX/UI disainer ja sertifitseeritud veebi ligipääsetavuse spetsialist, kes on sel teemal koolitanud sadu inimesi ning läbi viinud ligi 100 veebi ligipääsetavuse auditit. Mari-Ell rääkis seminaril, millised on 2025. aastal jõustuva Euroopa ligipääsetavuse direktiivi nõuded ning kuidas veebi ligipääsetavus annab ettevõttele turueelise.

Kuidas rakendada kasutatavuse mõõdikuid digitaalsete lahenduste parendamiseks?

Kevadel toimunud Trinidad Wisemani inspiratsioonipäev koondas juba kolmandat korda kokku meie enam kui 15-aastase disaini-, äri- ja tehnoloogiakogemuse. Hegle Sarapuu-Johanson on meie innovatsioonijuht ja partner, kes rääkis seminaril, kuidas rakendada kasutatavuse mõõdikuid digitaalsete lahenduste parendamiseks. Muuhulgas andis Hegle ülevaate, millised on levinud kasutatavuse probleemid näiteks veebilehe navigatsiooni, veebivormide, otsingu ja ostlemise puhul. 

Suurte ühiskondlike muutuste soodustamine väiksemates Eesti linnades: Olgina Rahvamaja projekti näide

Mõnikord pole avalikud teenused päris kooskõlas kasutajate tegelike vajadustega. Kas oled mõelnud, kuidas selline olukord mõjutab kogukondade rahulolu ja arengut? Koostöös Narva-Jõesuu KOV-iga kaasasime väikelinna Olgina kogukonna, et nende soovide ja vajaduste alusel teenuseid ümber disainida. Käesolevast artiklist saad lähemalt lugeda, kuidas Olgina Rahvamaja teenused said uue hingamise.

Ideest toimiva lahenduseni: prototüüpimise olulisus arendusprojektides

Prototüüpimine on muutunud tänapäeva tarkvaraarenduses hädavajalikuks töövahendiks. See on tõhus meetod, mille abil saab lahendusideid visualiseerida ja testida enne tegelikku arendamist. Käesolevas loos uurime lähemalt, kuidas kasutajaliidese prototüüpimine aitab vähendada arenduskulusid, tõhustada meeskonnatööd ning kuidas see aitab meid algsest ideest toimiva lahenduseni.

Ronides UX-küpsuse redelil koos kasutajatega: Kuidas alustada kasutajakogemuse edendamise teekonda?

Kiiresti arenevas digitaalses maailmas sõltub iga toote või teenuse edu sellest, kui hästi see vastab kasutajate vajadustele. Keskendumine kasutajakogemusele (UX) ei ole pelgalt nice-to-have tegevus, vaid eduka äristrateegia kriitiline komponent. Selles artiklis uurime UX-küpsuse mõistet, sellega seotud etappe ja UX-võimekuse suurendamise tähtsust küpsuse redelil ülespoole tõusmisel.