Liigu edasi põhisisu juurde

Kuidas ära tunda head kasutajaliidese disaini: juhised tooteomanikule

Head disaini iseloomustab kasutajakesksus, funktsionaalsus ja intuitiivsus ning see loob tähendusrikka ja nauditava kogemuse, mis toetab kasutajate eesmärke ja lihtsustab nende igapäevaelu. Käesolevas artiklis räägime lähemalt hea disaini põhimõtetest ja vaatame, milliseid disainilahendusi kasutatakse erinevates veebikeskkondades – nt Maksu- ja Tolliametis, Luminoris, Sportlandis ja mitmetes teistes tõenäoliselt sulle juba tuttavates veebikeskkondades.

E-kaubanduse varjukülg: varjatud disainimustrite ehk “dark patterns” mõju Eesti ostlejaile

Ettevõtted seisavad silmitsi väljakutsega, kuidas silma paista ja meelitada ostlejaid just oma tooteid või teenuseid tarbima, et suurendada oma tulemuslikkuse võtmemõõdikuid (KPIsid ehk inglise keeles key performance indicators). Sageli kasutavad ettevõtted selleks nn “varjatud disainimustreid” ehk inglise keeles “dark patterns”. Räägime neist lähemalt.

Mis on Disainisüsteemid?

Disainisüsteemid võimaldavad projektimeeskondadel paremini koostööd teha. Selle eesmärk on ära kirjeldada disainiotsused ja tehnilised lahendused, mille alusel kasutajaliideseid toodetakse. Disainisüsteemi kasutajateks on disainerid, arendajad, testijad, äripoole esindajad ja kõik teised rollid, et luua kasutajatele parem toode.

Kuidas elavdada oma disaini animatsioonidega?

Me kõik kasutame iga päev mitmeid digitaalseid keskkondi. Kas sulle ei tundu, et enamus neist on pisut külmad ja staatilised? Liikuv graafika suudab kanda endas palju informatsiooni ja illlustratsioone kasutatakse sageli, et teksti lihtsamini seeditavaks muuta. Graafikale liikumise andmine on veelgil väärtuslikum ja aitab sõnumit paremini edastada.