Liigu edasi põhisisu juurde
Illustratsioon, kus naine demonstreerib kuulajaskonnale Atlassiani uusi tooteid ja Open DevOps lahendust.

Atlassian Team '21 veebikonverentsi tooteuudised

Alice Bakhoff

Aprilli lõpus toimus 2-päevane Atlassian Team '21 veebikonverents, kus tutvustati nii uusi Atlassiani tooteid, olemasolevate toodetega toimuvaid muudatusi kui ka Point A programmi

 

Kõlab põnevalt? Uurime lähemalt!  

 

 

Jira Work Management on Jira Core edasiarendus 

Jira Work Management (JWM) on struktureeritud, paindlikult seadistatava raamistikuga tööriist Cloud platvormil, mis aitab organisatsioonidel üle tiimide projekte ja tööprotsesse planeerida ning jälgida. 

 

JWM ühildub Jira Software ja Jira Service Management’iga, võimaldades luua tööülesannete seoseid erinevate toodete vahel ja sobivust erinevate omadustega nagu näiteks advanced roadmaps.  

 

28. aprillil lisandusid Cloud platvormi äri tüüpi projektide (business projects) juurde uued JWM omadused. Uuendus ei mõjuta olemasolevaid seadistusi ega andmeid. 

 

Kuidas erineb Jira Work management Jira Software’ist? 

JWM disainiti äritiimidele – tiimid, kes tegelevad näiteks turunduse, personalihalduse, finantsi, juriidika, disaini, müügi, tugiteenuse vm toimingutega. JWM sisaldab uut funktsionaalsust nagu näiteks: 

 

  • 24 uut projektimalli erinevate tiimide tarvis; 
  • listi vaade in-line muudatuste tegemiseks; 
  • kalendrivaade
  • interaktiivne ajajoone vaade, mis toetab kõiki pileti tüüpe ja kuvab neid tulpadena; 
  • disainitavad vormid info kogumiseks ja vahetamiseks; 
  • 14 projekti taustavärvi.

 

JWMis ei sisaldu hetkel agiilse arenduse võimalusi nagu näiteks sprindid ega omadusi nagu code, pipeline ja backlog. 

 

Pilt
Jira Work Management kalendrivaade, mis kuvab pileteid

Jira Work Management kalendrivaade. 

 

Jira Work Management saadavus  

Jira Work Management on ainult Cloud platvormi toode; Data Center versioone JWMist ei tule.  

 

Küll aga on Atlassian teatanud, et varsti on andmete hoiustamise asukoha valik saadaval lisatasuta kõikides Jira Cloud toodete (k.a JWM) tasulistes plaanides. 

 

 

Point A programm – ideed sünnivad tooteks  

Point A programm on Atlassiani ajaloos innovatiivne lähenemine tootearendusse, mis tähendab, et Point A toode areneb välja kliendi tagasiside ja Atlassiani tootearendustiimi koostöö tulemina. 

 

Point A programmi tooted võimendavad toodetevahelisi võimekusi nagu näiteks toodete-ülene otsing. Alljärgnevad kolm toodet on hetkel veel saadaval ootejärjekorra põhiselt. 


Jira Product Discovery ALPHA 

Jira Product Discovery on tootehalduse tööriist agiilsetele tiimidele.

 

Jira Product Discovery on keskkond, kus koguda ideid, ühendada tiimid tooteplaneerimisse ja sujuvalt integreerida tarnimisplaani ja elluviimise.

 

Jira Product Discovery on tulvikus saadaval Jira Software Cloud klientidele. 

 

Team Central BETA 

Team Central võimaldab tiimidevahelist kommunikatsiooni, andes teistele tiimidele ja huvipooltele kõrgetasemelise ülevaate sinu tiimi projektide ja eesmärkide arengust. 

 

  • keskne keskkond, kus saab ülevaate projektide seisust ja eesmärkidest ja kuidas tiimidel läheb; 
  • jagatud tegutsemisrütm tiimide hulgas, et informatsioon oleks jagatud usaldusväärselt ja järjepidevalt (automatiseeritud meeldetuletustega); 
  • rohkem sisu ja vähem tähemärke, et kirjutamine, lugemine ja uuendustele reageerimine oleks sama kaasahaarav, kui su lemmik sotsiaalmeedia platvorm. 

 

Compass ALPHA 

Compass aitab tarkvaraarenduse tiimidel saada aru, et erinevate toodete arhitektuur ei peaks kandma ühtset struktuuri, vaid võib kasutada ka erinevaid lahendusi.

 

  • Compass juhib organisatsioone läbi laialivalgumise väljakutse: pidevalt kasvav toodangu mass, mida kaasaegne, hajutatud tarkvara arhitektuur endaga kaasa toob; 
  • ühendab tiime, tarkvara komponente (teenused, API, dokumentatsioon) ja teadmisi ühes kohas; 
  • antud lahendus loodi tööriista põhjal, mida Atlassian kasutas ettevõtte siseselt samasuguste probleemide lahendamiseks.  

 

Pilt
Compass ALPHA komponentide sisevaade kirjelduse, repositooriumi ja dokumentatsiooni kategooriatega.

Compass ALPHA komponentide ülevaade.

 

Atlassian Open DevOps  

Open DevOps (varasemalt „Starter Kit“) on uusim väljalase DevOps lahenduse programmist ja suur samm Atlassiani eesmärgi suunas saada tarkvara tiimid ühendatud staatusesse, mille selgrooks on Jira. 

 

Uus, eelseadistatud DevOps projekt Jiras kombineerib Jira Software, Confluence’i, Bitbucketi, Opsgenie, Jira Service Management’i ja partnerite tööriistad nagu näiteks GitHub ja GitLab. 

 

  • pakub lihtsasti seadistatavat tööriistakomplekti Jirast; 
  • vähem staatuseuuendusi arendustiimidele, efektiivsem projektijälgimine projekti- ja tootejuhtidele ja parem ülevaade tugitiimidele; 
  • rohkem tööriista valikuid ühes keskkonnas – arendajad saavad kasutada töövahendeid, mida nad oskavad paremini kasutada võib sobib nende metoodikaga rohkem kokku.

 

 

Tooteuuendused  

Jira Service Management  

Jira Service Management (JSM) toob kokku nii IT kui ka arendus- ja äritiimid, et pakkuda erakordset ja kiiret töötaja ja kliendi teenusekogemust.  

 

  • kiire lisaväärtuse loomine - Atlassian täiendas iseteenindusportaali eelloodud vormi toel (300 põhja) ja lisas Halpi vestluste piltidega täiendamise võimaluse; 
  • töö on kõigile nähtav: nagu ka varasemalt kirjutasime, siis nüüd sisaldub JSMis Insight – Asset Management pistikprogramm. IT tugitiimidel on nüüd visuaalne vaade kõikidest äriteenustest ja varadest, nende omavahelistest seostest ja infrastruktuurist; 
  • kiiremad Dev+Ops tööprotsessid: Atlassian jätkab investeeringutega võimsamatesse intsidendi ja muudatuste halduse võimalustesse, et arendus- ja IT tiimid saaksid muudatustele kiiremini vastata ja intsidente kiiremini lahendada. 
     

Atlassian Access  

Atlassian Access'i org admin saab aktiveerida erinevaid autentimise lahendusi (authentication policy), mis saavad kehtida erinevatele kasutajatele/kasutajahulkadele nende organisatsioonis.  

 

Näiteks saab org admin kasutada autentimispoliisi SAML (security assertion markup language) konfiguratsiooni testimiseks, lülitades sisse SSO (single sign on) väikesele kasutajahulgale enne, kui muudatus jõustatakse kogu organisatsioonile. 
 

Trello 

Uuenenud Trello tagab mis parema läbipaistvuse töödesse, mis toimuvad Trellos ja väljaspool  

  • uus Trello toetab tiime ajastul, kui rohkem tööd digitaliseerub; 
  • veebruaris tutvustas Atlassian viit uut kaardi vaadet (ajajoon, laud, kaart, kalender ja töölaud), et tekitada kasutajatele ülevaade, kuidas nende töö ühendub teiste liikmetega organisatsioonis; 
  • üks koht töö halduseks, mis ei limiteeri kasutajaid kasutama ühte tööriista. Kolmanda osapoole arendajad saavad board ja card platvormil andmeid sisse tuua tööriistadest ja teenustest millele tiimid juba tuginevad.
     

Confluence  

Confluence kui avatud, keskne tõe infoallikas aitab kogu organisatsioonil sünkroonis püsida.  

  • inline kommenteerimise ja muutmise võimalus; 
  • tekstiredaktori-sisesed mallid (in-editor templates); 
  • smart links – võimalik kuvada failide sisu otse Confluence lehel; 
  • lehtede arhiveerimine (Cloud Premium plaanis ka mitmekaupa); 
  • analüütika – jälgi, kes on sinu lehte vaadanud (Standard plaanis) ning kaua ajaliselt viibis konkreetsel lehel; 
  • mobiiliversioonis: tume taustarežiim, inline kommenteerimine, toetab 18 erinevat keelt, OAuth/SSO, saitide vahelised üleminekud; 
  • info tooteuuenduste ajakava kohta (Enterprise plaanis); 
  • Team Calendars (nüüd osa Premium plaanist). 
     

Halp 

Halp liitus Atlassiani tooteperekonnaga eelmisel aastal.

 

Halp on kaasaegne pileti loomise konsultatsioonipunkt (help desk), mis ühildub veatult Slack ja Microsoft teams toodetega, muutes kasutajapöördumise vestluse Jira kasutajapöördumise piletiks. 
 

Pilt
 Illustreeriv näide, kuidas Slack sõnumist Jira pilet luuakse.

Slackis saad Halp vahendusel sõnumitest pileti luua. 
 

Halp võimaldab muuta emoji reaktsiooniga mistahes sõnumi piletiks, mis jälgib pöördumise arengut ja tulemit.

 

Halp on integreeritav nii Jira kui Confluence’ga aga on saadaval ka eraldiseisva tootena. 

 

 

Tiim, kui tarkvaraarenduse tuum 

Kokkuvõtlikult võib öelda, et Atlassiani uute toodete olemus rõhutab tootearendusega seotud tiimide olulisust toimetada võimalikult sünkroniseeritult, et tulemus jõuaks kliendini kiiresti ja kvaliteetselt. 

 

Oleme TWNis põnevil uusi tooteid katsetama ning loodetavasti juba üsna pea saame neid sulle veelgi detailsemalt tutvustada.  

 

Kui vajad nõu või soovid lisainfot, pöördu julgelt meie poole; nõustame ja aitame kõiges, mis puudutab Atlassiani tooteportfelli loomist ja seotud pistikprogramme. Vaata lähemalt siit

Lisa kommentaar

Plain text

  • HTML elemendid keelatud.
  • Automaatne rea- ja lõiguvahetus
  • Veebilehtede aadressid ja e-posti aadressid muutuvad automaatselt linkideks.