Liigu edasi põhisisu juurde
Teenusehaldus Jira Service Managementiga

Jira Service Management – uue generatsiooni kasutajatoe töövahend

Alice Bakhoff

NB! Juhime tähelepanu, et Atlassiani tooteid arendatatakse tempokalt. Artiklis välja toodud tooteomadused võivad ajas muutuda.

 

Eelmise aasta lõpus tutvustas Atlassian uue generatsiooni Jira Service Desk'i - uue nimega Jira Service Management

 

Lisaks põhifunktsionaalsustele (kliendiportaal, järjekorrad, SLAd, automatsioonid jpm) sisaldab Jira Service Managament koos Opsgenie kaasamisega veelgi põhjalikumaid muudatuste ja intsidentide halduse võimalusi kõikides Cloud tooteplaanides.

 

Järgnevalt tutvustame kõige värskemaid Jira Service Management’i võimalusi täpsemalt.

 

 

Mida uut sisaldab Jira Service Management?


Kaasaegne intsidentide haldus Opsgeniega: 

  • valveaja planeerimine, hoiatused ning intsidentide kuhjumise haldus on vaid mõned Opsgeniele omased võimalused, mis sisalduvad kõikides Jira Service Management Cloud plaanides. 
  • parem lõimumine Jira Software, Bitbucketi ja Confluence toodetega, mis võimaldab pakkuda terviklahendust IT tugitiimide ja arendustiimide vahel.

 

Muudatuste haldus, mis on loodud DevOps ajastule: 

  • oluline informatsioon on esile tõstetud – nii tarkvaraarenduse kui ka infrastruktuuriga seotud tööriistadega saad teha informeeritumaid otsuseid teenusega seotud muudatuste korral.
  • uuenda kiiremini automatiseeritud muudatuste riski hinnangutega, keerukamate kinnitusi nõudvate töövoogudega ja põhjalike integratsioonidega koos tuntud CI/CD tööriistadega nagu näiteks Bitbucket Pipelines, Jenkins ja CircleCI.

 

Intuitiivne ja võimas teenusekogemus

Eesmärgiga paremini kategoriseerida kasutajapöördumisi, intsidente, probleeme ja muutusi, on kasutatavus agendi vaates ümber disainitud.

 

Täienda uusi omadusi piletite hulgimuutmisega seotud tegevustega või automatiseeri piletite kategoriseerimine masinõppe toel.


Millised uued ITSM omadused on osa Jira Service Management tootest?

  • uus ITSM projektimall – sisaldab teenussoovi (Service Request), intsidendi (Incident), muudatuse (Change) ja probleemi (Problem) piletite järjekorda.
  • massmeetmed (Bulk Actions) – sidumine, kommenteerimine, määramine, staatuse muutmine ja kustutamine.

  • teenuseregister – teenuseregistris saavad IT tiimid registreerida kõik tehnilised teenused, mis on töös. Teenuseregister täidab justkui lihtsamal kujul CMDB (konfiguratsioonihalduse andmebaas) otstarvet võimaldamaks suuremat muudatuste konteksti.

 

Pilt
Jira Service Management uued projektimallid

Uued ITSM projektimallid Jira Service Management tootes.

 

Teenuste ja varade haldus Insight pistikprogrammiga

Insight Asset Management ja Insight Discovery pistikprogrammid sisalduvad alates 2. veebruarist 2021 tasuta Jira Service Management 4.15 versioonis Data Center platvormil.

 

Server platvormile antud pistikprogrammi kahjuks enam soetada ei saa. 

 

Vahemikus märtsist kuni aprillini 2021 integreeritakse Insight’i võimalused Jira Service Management Premium ja Enterprise Cloud plaanidesse lisatasuta. Insight pistikprogrammi ja selle omadusi tutvustame täpsemalt järgmises blogipostituses.


Millised uued intsidentide halduse omadused on osa Jira Service Management tootest?

  • võimalus eskaleerida intsidenti “suureks intsidendiks” Opsgenies (mis saab sellisel juhul saata hoiatusi ja teavitada vastavaid tiime kiireks olukorra lahendamiseks).
  • võimalus luua ‘’suur intsident’’ Opsgenies olemasolevast intsidendist Jira Service Managemendis. 
  • võimalus siduda intsident Jira Service Management tootes olemasoleva intsidendiga Opsgenie tootes.
  • kõik lisafunktsionaalsused, mis sisalduvad osana Opsgeniest.

 

Millised uued muudatuste halduse omadused on osa Jira Service Management tootest?

  • võimalus seadistada tööle grupikinnitused, mis võimaldavad võtta kinnitusi muudatuste halduse tööde osas mitmelt kinnitajalt teenuse halduse töövoogudes ja registris.
  • integratsioon Bitbucketiga, et kontrollida tootepaigaldusi läbi muudatuste halduse kinnituste. 
  • automatiseeritud muudatuste importimine arendustööriistadest – Bitbucket Pipelines, Circle CI, Jenkins.
  • mõjutatud teenuste tingimus, mis võimendab Automation for Jira rolli olla riskide ja mõju hindamise suunaja teenuste haldamisel. Tootega tuleb kaasa eelseadistatud muudatuste halduste automatsioonide pakett.
  • integratsioon Jira Software ja Bitbucketiga võimaldab luua automaatset muudatuste registreerimise logi.

 

Kas tooteuuendused on saadaval ka Data Center platvormil? 

Jah, Jira Service Desk Data Center muutus Jira Service Management tooteks alates 4.14 versioonist.

 

Uued Intsidentide Halduse võimalused ja integratsioonid Opsgeniega on saadaval Data Center platvormil juhul, kui Opsgenie toode on soetatud eraldi (vastupidiselt Cloud platvormile, mille puhul Jira Service Managament juba sisaldab Opsgeniet).
 

Kas soovid Jira Service Management toote kohta lisainfot?

 

Kui puutud Jira Service Management tootega kokku esmakordselt ning vajad nõu või soovid lisainfot, pöördu julgelt meie poole; nõustame ja aitame kõiges, mis puudutab Atlassiani tooteid. Rohkem infot leiad siit.