Liigu edasi põhisisu juurde
Trinidad Wisemani strateegiline disainer Helen Susan Selirand Nairobis Keenia rahvastikuregistrit külastamas. Foto: Trinidad Wiseman

Trinidad Wiseman digitaliseeris Keenia avalikud teenused

Marko Nemberg

Viisime koostöös ESTDEVi ning Keenia valitsusasutuste ja sidusrühmadega edukalt lõpule Keenia avalike teenuste analüüsi ja teenusedisaini projekti.  

 

Keenia digiarengu projekt on osa Eesti suurimast välisrahastatud digitaliseerimise algatusest Aafrikas, mida juhib Eesti Rahvusvahelise Arengukoostöö Keskus (ESTDEV). Projekti rahastati Team Europe Initiative’i (TEI) inimkeskse digitaliseerimise edendamise programmist, mida juhib GIZ läbi Keenia Digitaalse Ümberkujundamise Keskuse (DTC) ja mille eelarve on 2,4 miljonit eurot. Projekti kaasrahastajad on Saksamaa ja Euroopa Liit.

 

Projekt kestis kolm kuud. Selle käigus keskenduti kolmele teenusele, milleks olid sünni registreerimine Keenia rahvastikuregistris, Uwezo fondi haavatavatele gruppidele suunatud laenutaotluste esitamise teenus ning Nairobi maakonna kutseõppe ja õppimisavaldustega seotud infoteenused.  

 

Trinidad Wisemani ärianalüütikust, strateegilisest disainerist ja digidisainerist koosnev projektimeeskond oli Keenias kokku 7 nädalat, et mõista, milliseid takistusi ja probleeme inimesed teenuseid kasutades kogevad ja millised on teenuseid osutavate asutuste vajadused. 

 

Projekti käigus kaardistati teenuste kitsaskohad, koguti tagasisidet, analüüsiti tulemusi ja loodi digiteenuste prototüübid, mida testiti kohapealsete kasutajatega. Lisaks koostati ka põhjalik inimkesksete digiteenuste loomise käsiraamat. Projekti praktilistest kogemustest ja õppetundidest kirjutab ka ESTDEV oma artiklis.

 

„Keenia oli meie jaoks tõsine väljakutse, kuna kolme kuuga oli vaja luua kolm teenust ja seda kultuuriliselt võõras keskkonnas. Nii keerulist projekti saab teha ainult väga hea tiimiga, kuhu on kaasatud kogenud analüütik, strateegiline disainer ja digitootedisainer, kes üksteist projekti vältel toetavad,“ kommenteeris Trinidad Wisemani teenusedisaini valdkonnajuht Liina Martõnjak.

 

Kuna Keenias sünnib hinnanguliselt 1,5 miljonit inimest aastas ja statistika kohaselt registreeritakse riiklikult vaid 80% sündidest, piirkonniti isegi 13,4%, siis oli ettevõtte sõnul kõige suurema mõjuga sündide registreerimise protsessi ümberkujundamine.  

 

„Meie loodud digilahendus vähendab sünnitunnistuse väljastamise aega hinnanguliselt varasemalt kuuelt kuult kõigest ühele päevale. See tagab, et igale lapsele väljastatakse sünnitunnistus kiirelt ilma vanemaid asutuste vahel jooksutamata,“ rääkis projektis osalenud Trinidad Wisemani strateegiline disainer Helen Susan Selirand.

 

Enamik Keenia avalikest teenustest on saadaval teeninduspunktides, kus kehtib elava järjekorra süsteem, mistõttu peavad inimesed võtma töölt vabu päevi ja sõitma pikki vahemaid, et saada infot või esitada taotlusi. Uwezo fondi laenutaotluste ja Nairobi kutseõppe teenuste digitaliseerimine muudab avalike teenuste kasutamise senisest kättesaadavamaks. 

 

Kasutajad saavad edaspidi esitada taotlusi ja lugeda infot otse oma nutitelefonist, välistades vajaduse pikaajaliste reiside ja paberimajanduse järele. Projekt jätkub piloteerimise faasis, mille teostajaks on ADM Interactive OÜ.  

 

Trinidad Wiseman on Eesti juhtiv teenusedisaini ja digimuutuse ettevõte, kes on pühendunud targema tuleviku loomisele innovatiivsete ja kasutajakesksete lahenduste abil. Ettevõte teeb koostööd nii avaliku kui ka erasektori organisatsioonidega üle maailma, et parendada teenuste kättesaadavust, tõhusust ja kasutajakogemust.  

 

Lisainfo ja päringud:

 

Liina Martõnjak

Teenusedisaini valdkonnajuht

liina.martonjak@twn.ee

+372 5343 9383

Trinidad Wiseman OÜ

 

Marko Nemberg

Äriarenduse direktor

marko.nemberg@twn.ee  

+372 580 43 140

Trinidad Wiseman OÜ