Liigu edasi põhisisu juurde

5 UX disaini põhimõtet, mis parandavad teenuse kasutatavust ja toetavad äri kasvu

Kas oled kunagi reisinud välisriiki ja peale maandumist avastanud, et ükski silt ei ole sulle tuttavas keeles? Kuskil ei ole viiteid, kuhu poole tuleb liikuda. Oled väsinud lennust, otsid rongi või bussipeatust, aga isegi pileti ostmine tundub keerulisem kui puhkuse planeerimine. Hea UX (kasutajakogemus) on vastupidine: lihtne, sujuv ja kõigile ligipääsetav. Selles artiklis räägime viiest UX põhimõttest.

Disainisüsteem hoiab digiteenuse arendamisel kokku aega ja raha

Mitu korda on sinu organisatsioon maksnud ühe ja sama nupu arendamise eest? Jagame sinuga veebiseminari salvestust, kus meie disainisüsteemide juht Hardi Niilo räägib, kuidas disainisüsteem aitab arendusprotsessis aega ja raha kokku hoida, toetab ühtset kasutajakogemust ja brändi identiteeti, hõlbustab disainerite ja arendajate koostööd ning avab uusi võimalusi arendusprotsessi automatiseerimiseks.

Millal valida oma projekti UX, millal UI disainer?

UX ja UI disaini ümber keerleb mitmeid müüte ning disainitöid tellides võib olla keeruline mõista, millist spetsialisti on konkreetse projekti jaoks vaja. Et sellesse selgust tuua, rääkisime Trinidad Wisemani kaasasutaja ja innovatsioonijuhi Hegle Sarapuu-Johansoniga, kellel on üle 20 aasta kogemust UX-i, teenusedisaini ja IT valdkonnas. Hegle on üks Eesti esimesi UX spetsialiste, kes mõistab põhjalikult kogu digiprojekti elutsüklit – alates kasutajauuringutest kuni arenduse toetamiseni.

Andmepõhine UX: kvantitatiivsed ja kvalitatiivsed teadmised parema kasutajakogemuse loomiseks EFSA projekti näitel

Trinidad Wisemanis viisime hiljuti Euroopa Toiduohutusameti (EFSA) jaoks läbi UX-uuringu, rakendades kombineeritud metoodilist lähenemist. Projekti eesmärk oli uurida, kuidas kasutajad navigeerivad, otsivad ja suhtlevad EFSA veebiallikatega teadusliku teabe leidmiseks - sealhulgas uurimisartiklite, teaduslike arvamuste, aruannete, juhenddokumentide ja muude publikatsioonide otsimisel.

Inimkeskne disain Tööelu infosüsteemi näitel

Inimkeskne disain aitab lahendada avaliku sektori projektide ühe peamise väljakutse – keerulised ja kasutajatele raskesti mõistetavad protsessid. Tööelu infosüsteem (TEIS) on loodud silmas pidades eri tüüpi kasutajate vajadusi ja käitumist. Süsteemis on iseteenindus tööandjatele ja töötajatele ning ametnikurakendus Tööinspektsiooni ametnikele. Lisaks on loodud Tööelu portaal, kust leiavad vastused kõik tööeluga seotud küsimused.