Liigu edasi põhisisu juurde

Disainisüsteem hoiab digiteenuse arendamisel kokku aega ja raha

Mitu korda on sinu organisatsioon maksnud ühe ja sama nupu arendamise eest? Jagame sinuga veebiseminari salvestust, kus meie disainisüsteemide juht Hardi Niilo räägib, kuidas disainisüsteem aitab arendusprotsessis aega ja raha kokku hoida, toetab ühtset kasutajakogemust ja brändi identiteeti, hõlbustab disainerite ja arendajate koostööd ning avab uusi võimalusi arendusprotsessi automatiseerimiseks.

Millal valida oma projekti UX, millal UI disainer?

UX ja UI disaini ümber keerleb mitmeid müüte ning disainitöid tellides võib olla keeruline mõista, millist spetsialisti on konkreetse projekti jaoks vaja. Et sellesse selgust tuua, rääkisime Trinidad Wisemani kaasasutaja ja innovatsioonijuhi Hegle Sarapuu-Johansoniga, kellel on üle 20 aasta kogemust UX-i, teenusedisaini ja IT valdkonnas. Hegle on üks Eesti esimesi UX spetsialiste, kes mõistab põhjalikult kogu digiprojekti elutsüklit – alates kasutajauuringutest kuni arenduse toetamiseni.

Andmepõhine UX: kvantitatiivsed ja kvalitatiivsed teadmised parema kasutajakogemuse loomiseks EFSA projekti näitel

Trinidad Wisemanis viisime hiljuti Euroopa Toiduohutusameti (EFSA) jaoks läbi UX-uuringu, rakendades kombineeritud metoodilist lähenemist. Projekti eesmärk oli uurida, kuidas kasutajad navigeerivad, otsivad ja suhtlevad EFSA veebiallikatega teadusliku teabe leidmiseks - sealhulgas uurimisartiklite, teaduslike arvamuste, aruannete, juhenddokumentide ja muude publikatsioonide otsimisel.

Inimkeskne disain Tööelu infosüsteemi näitel

Inimkeskne disain aitab lahendada avaliku sektori projektide ühe peamise väljakutse – keerulised ja kasutajatele raskesti mõistetavad protsessid. Tööelu infosüsteem (TEIS) on loodud silmas pidades eri tüüpi kasutajate vajadusi ja käitumist. Süsteemis on iseteenindus tööandjatele ja töötajatele ning ametnikurakendus Tööinspektsiooni ametnikele. Lisaks on loodud Tööelu portaal, kust leiavad vastused kõik tööeluga seotud küsimused.

Olemasoleva süsteemi uuendamine Turismiinfosüsteem 2.0 näitel (Kuldmuna 3. koht)

Visit Estonia uue portaali arendusprojekt pälvis Kuldmuna 2025 konkursil kolmanda koha kodulehe kategoorias. Oma blogis räägime Visit Estonia veebilehe ning selle sisuhaldussüsteemi uuendamise näitel, mida tähendab olemasolevast lahendusest uue versiooni loomine ning kuidas lahendada võimalikke väljakutseid. Projekti eesmärgiks oli luua uus kasutajasõbralik ja organisatsiooni ootusi juhtiv keskkond.