Liigu edasi põhisisu juurde

Kasutatavuse nõuete kirjeldamine Eestis

Kasutatavust peetakse küllaltki pehmeks teemaks ja tihti leitakse, et kasutatava veebi tellimine jääb paljuski konkreetsete nõuete puudumise taha.

Siit ka mõte: võiks ära kirjeldada kasutatavuse nõuded Eesti Vabariigis ja seda eelkõige avaliku sektori lehtedele mõeldes.

Mida siis peaks üks kasutatavuse nõuete dokument sisaldama?

Kui me vaatame kõik kasutatavuse kihid läbi, tuleks dokumendis kindlasti kajastada nõudeid navigatsioonile, visuaalsele disainile, informatsiooni disainile, info arhitektuurile ja interaktsioonidisainile.

Teisest küljest tuleb kajastada nõudeid ergonoomika, ligipääsetavuse kui ka üldise kasutatavuse seisukohast. Lisaks jagunevad nõuded üldisteks ja kasutajatepõhisteks nõueteks.Dokument peaks kajastama nii nõude kirjeldust kui ka sellele nõudele vastamise kontrollimise juhist.

Usun, et dokument võiks jaguneda järgnevateks peatükkideks:
 

  1. Üldised kasutatavuse nõuded
  2. Üldised ergonoomika nõuded veebilehele
  3. Üldised ligipääsetavuse nõuded
  4. Nõuded veebilehe komponentidele
  5. Kasutajapõhised nõuded Eestis 
     

Lisaks võiks dokument sisaldada elementaarseid kasutatavuse tagamiseks kasutatavate meetodite kirjeldust.

Kas Te ei arva, et see aitaks kaasa Eesti veebilehtede kasutatavuse tõstmisele?

Päikest,
Hegle
 

Lisa kommentaar

Plain text

  • HTML elemendid keelatud.
  • Automaatne rea- ja lõiguvahetus
  • Veebilehtede aadressid ja e-posti aadressid muutuvad automaatselt linkideks.