Liigu edasi põhisisu juurde
Illustratsioon inimestest, kes haldavad erinevaid Confluence vaateid

Confluence kui projektijuhtimise töövahend, teadmusbaas või siseveeb

Alice Bakhoff, Brigite Helena Sarapuu

NB! Juhime tähelepanu, et Atlassiani tooteid arendatatakse tempokalt. Artiklis välja toodud tooteomadused võivad ajas muutuda.

 

Confluence on laiahaardeline töövahend informatsiooni loomiseks, hoiustamiseks, jagamiseks ja ühismuutmiseks.

 

Järgnevalt tutvustame lähemalt võimalusi, kuidas Confluence enda kasuks tööle panna.


Keskkond projekti dokumentatsiooni haldamiseks

Kujutleme ette olukorda, kus ühe tarkvaraarenduse projekti raames hakkavad koostööd tegema töö tellija ning täitja. 

 

Projekti jooksul luuakse ja salvestatakse erinevat tüüpi dokumentatsiooni – nõuete kirjeldused, projektiplaan, koosolekute protokollid, tehnilised kirjeldused, töötulemid jm. 


Nii töö tellija kui ka täitja soov on, et kõikvõimalike info uuenduste, täienduste ja muudatustega kursis olemiseks ei peaks inimesed sobrama e-kirjades ja nende manustes


Seotud osapooled ühes keskkonnas

Confluence võimaldab luua ruume (space), mille sisse saab infot talletada lehtede (page) kaupa. Vaatamise ja muutmise õiguseid saab määrata globaalselt, aga ka ruumide ja üksiklehtede kaupa, tänu millele on ligipääsude haldamine paindlik.

 

Ühtlasi annab Confluence ülevaate sinu eemaloleku ajal toimunud tegevustest, et olulised muudatused tähelepanuta ei jääks. 


Teadmusbaas

Confluence teadmusbaasi saab rakendada eraldisesiva keskkonnana või siduda Jira Service Management kliendiportaaliga.


Kliendiportaaliga seotud teadmusbaas võib olla suunatud nii sisemistele kui ka välistele pöördujatele, kes vajavad abi toote või teenusega.

 

See on võimekas kombinatsioon, mis laseb pöördujal kiirelt leida vastused oma küsimustele näiteks tõrkeotsingu ja how-to teemalistest artiklitest. 


Atlassian väidab, et teadmusbaasi rakendamine suurendab probleemidele lahenduse leidmist esmakontaktil 30-50% ning vähendab registreeritud pöördumiste arvu 10%.


Kui vaadata Atlassiani enda klienditoe portaali jääb avalehel esimesena silma nii kasutajatele kui administraatoritele suunatud dokumentatsiooni otsingusüsteem. 

Vaade Atlassiani teadmusbaasist kliendiportaalil
 
Vaade Atlassiani kliendiportaaliga liidestatud teadmusbaasist

 

Allpool on informatsioon kategoriseeritud juba tooteplatvormide, toodete ja teemade kaupa. Kogu dokumentatsioon paikneb Confluence keskkonnas. 

 

Siseveeb

Confluence’i saab edukalt rakendada ka ettevõtte sisekommunikatsiooni toetava keskkonnana

 

Siseveeb on keskkond, kus saab hoiustada näiteks ettevõtte eeskirju, tööprotsesside kirjeldusi, õpetusi, kontoritehnika kasutusjuhendeid, aga ka blogi formaadis uudiseid nagu näiteks uute töötajate tutvustus.

 

Sisuliselt võib see kajastada kõike, mis võib olla vajalik nii uutele kui ka staažikatele töötajatele.

 

Kuidas me TWNi siseveebi Confluence baasil lõime, saab lugeda lähemalt meie varasemast blogipostitusest

 

Rikkalikud sisuloome võimalused 

Lisaks siseveebile rakendame Confluence’i ka projektijuhtimise keskkonnana.

 

Mis meile Confluence puhul enim meeldib on selle filtreeritav otsingumootor, dünaamiline sisuloome makrode näol, paindlik õiguste haldus, võimalus dokumentide kallal samaaegselt töötada ning liidestused teiste rakendustega. 


Näiteks kasutame sageli “Jira Issues” makrot, mille abil saab Confluence lehel kuvada soovitud Jira pileteid ja nendega seotud informatsiooni. 


Jooksvaid ülesandeid ning nende teostatust meeldib nii tiimi kui ka projektijuhtidele jälgida “Tasks” makro abil.

Task list makro ja Jira makro Confluence lehe vaates
 
Tasks ning Jira Issues makrod Confluence lehel


Olukordades, kus ühel lehel asuv sisu on kajastatud ka mõnel teisel lehel kasutame sisu peegeldavat makrot, mis kannab originaallehel tehtud muudatused automaatselt edasi ka teisele lehele.  

Valik Confluence makrosid
Confluence lehe sisu saab täiendada suure hulga makrode abil.

 

Kasutusstatistika

Confluence’is sisalduv analüütikavõimalus on väärtuslik töövahend, et mõista, milline sisu on kasutajatele kõige vajalikum.

 

Analüütika abil saab nii keskkonna üleselt kui ka ruumi põhiselt tuvastada näiteks kõige rohkem ja vähem külastatavad lehed.
 

Analüütika vaade Confluence'is
Confluence analüütika

 

Üks toode mitmekülgsete rakendusvõimalustega

Confluence’i rakendamiseks on palju võimalusi. Just tänu selle paindlikusele sobib see mistahes tegevusvaldkonna töövahendiks, mis tegeleb info loomise, hoiustamise ja jagamisega.