Liigu edasi põhisisu juurde

Kasutatavuse kiirparandused

Tervitused üle pika aja...

Mul on juba mõnda aega olnud soov jagada kogemust ühest lahedast projektist. Selle eesmärk olid kasutatavuse kiirparandused ja nende mõju mõõtmine.

Projektis soovis klient väga selgesõnaliselt, et ta ei taha uurida kasutajate käitumist, kuna tema veebileht oli tema enda hinnangul nii jube, et parandades veebilehe kasutatavust lähtudes lihtsast talupojamõistusest, saavutab nende jaoks juba meeletu efekti. Mis kõige ägedam, kliendil oli õigus:)

Kuna klient asub väljaspool Eestit, ei olnud meil võimalik kahjuks koha peal palju viibida ja leidsime, et kõige mõistlikum on lihtsalt teha kahepäevane konsultatsioon-koolitus kliendi veebitiimile. Selle tulemusena pidi valmis saama loetelu probleemidest, mõõdikutest ning projektiplaan sellest, kuidas need probleemid lahendatakse. Koolituse käigus sai juba tehtud ka kriitilisemate probleemide lahendamiseks prototüüpe (nii paberil kui ka erinevates prototüüpimisvahendites).

Milline see koolitus-konsultatsioon siis välja nägi:

Esimesel päeval tuvastasime kõigepealt peamiste kasutajagruppide tähtsaimad funktsionaalsused, ning seadsime neile mõõdetavad tulemused. Näiteks üks mõõdetav tulemus oli valitud tegevuse lõpetamise protsent veebis.

Kuna klient kasutas juba Google Analytics-it ei olnud algandmete leidmine kuigi raske. Märkisime maha algseisud kõikidele mõõdikutele ning tuvastasime mõned kohad, mida veel mõõtma peaks.

Natuke rääkisime veel sellest, kuidas leitud probleeme kasutatavuse mõttes üldse parandatakse.

Järgmisel päeval pidid kõik täitma eelmise päeva leitud tulemuste kohta aruande (see oli nende ülemuse nõue ja see sai kõikidel ilusti täidetud, samas sai kõigile selgeks, kui olulise asjaga me tegeleme)

Peale seda võtsime veebilehe ette ja tegime kasutatavuse testi kogu tähtsa funktsionaalsuse osas kasutades firma teisi töötajaid. Tulem oli meeletult pikk probleemide loetelu... :)

Ja siis läks lahti tõsine ümber disainimine ja projektiplaanide joonistamine. Lahe oli vaadata õhinas inimesi oma leide ja disaine aeg-ajalt esitlemas :). See oli kõige tulemuslikum koolitus, mida ma iial näinud olen :). Järgmisel päeval jätkus töö protomise ja protode testimise osas nagu polekski koolitus läbi saanudki :) (See oli ka selle koolitus-konsultatsiooni eesmärk).

Muudatused läksid arendusse ja siis hinnati nende muudatuste mõju seatud numbritele:)...

...see aga on juba sootuks järgmine teema, sest see protsess pole veel kaugeltki lõpule jõudnud..

Ilusat suveaega soovides,

Hegle

 

Lisa kommentaar

Plain text

  • HTML elemendid keelatud.
  • Automaatne rea- ja lõiguvahetus
  • Veebilehtede aadressid ja e-posti aadressid muutuvad automaatselt linkideks.
Kommentaar