8 vähemtuntud Google Tag Manageri nippi
Google Tag Manager (GTM) on kasulik tööriist, mis on tuntud veebi-, ja mobiilirakenduste analüütika jälgimise rakendamise lihtsustamise poolest. Vaatamata oma populaarsusele turundajate ja veebianalüütikute seas on GTM sageli alakasutatud ning osad selle täiustatud funktsioonid ja võimalused jäävad paljudele kasutajatele avastamata.
Selles blogipostituses räägime kaheksast vähemtuntumast mõõdikust, mida saab Google Tag Manageri abil jälgida. Need aitavad sul veelgi hõlpsamini soovitud teavet koguda ja analüüsida.
1. Video vaatamised:
Kas teadsid, et Google Tag Manageri abil saab jälgida, kuidas kasutajad veebilehel videoid vaatavad ja milliseid tegevusi teevad? Seadistades video interaktsioonide sündmuse jälgimise (nt video esitamine, pausile panemine, kerimine ja vaatamise lõpetamine), saab väärtuslikku teavet selle kohta, millised videod vaatajatele meeldivad, kui kaua nad videoid vaatavad, milliseid tegevusi teevad ja millal vaatamise lõpetavad. Need andmed võivad anda teavet sisustrateegia kohta, aidata optimeerida video sisu ja pikkust ning seeläbi kaasata rohkem inimesi videoid vaatama.
2. Failide allalaadimine:
Failide allalaadimiste (nt PDF-ide, piltide või tarkvaravärskenduste) jälgimine on oluline, et mõista, milline teave on kasutajate jaoks kõige väärtuslikum. GTMis on võimalik seadistada sündmuse jälgimine nii, et jälgida, kas ja millal kasutajad veebilehelt faile alla laadivad. Analüüsides allalaadimise mõõdikuid koos teiste väärtuslike andmetega, saab kohandada sisu nii, et see vastaks paremini kasutajate vajadustele.
3. Välja suunavate linkide klikid:
Kas tead, kui palju kasutajaid klõpsavad linkidel, mis suunavad veebilehelt välja? Google Tag Manageriga saab jälgida lehelt välja suunavate linkide klikke, seadistades konkreetsete URL-ide jaoks sündmuse jälgimise. See võimaldab jälgida kasutajate käitumist ja mõista, millised välised ressursid nende huvi äratavad. Selle teabe abil saab täpsustada linkimisstrateegiat ja ühendada sisulehti, mis aitavad parandada veebilehe nähtavust.
4. Kerimise sügavus:
Kasutajakogemuse ja sisu paigutuse optimeerimiseks on oluline mõista, kuidas kasutajad lehel alla kerides veebilehe sisuga ümber käivad. Google Tag Manager võimaldab jälgida kerimise sügavust, seadistades triggerid, mis põhinevad kerimise protsendil või kindlatel kerimiskaugustel. Kerimise sügavuse andmeid analüüsides on võimalik tuvastada sisu teemad või jaotused, mis köidavad kasutajate tähelepanu, tuvastada kõrge või madala vaatamisega piirkonnad ning teha sisu nähtavuse ja kasutajate seotuse parandamiseks teadlikke otsuseid.
Näiteks võib blogis kasutada GTM-i, et jälgida kerimise sügavust ja mõista, millised artiklid köidavad kasutajate tähelepanu kõige rohkem. Neid andmeid analüüsides saab tuvastada populaarsed teemad ja kohandada vastavalt sisu pikkust.
5. Vormi täitmise katkestamine:
Vormi täitmise katkestamise jälgimine veebilehtedel on oluline info nii potentsiaalsete klientide tabamiseks kui ka üldise kasutuskogemuse parandamiseks. GTM-iga saab jälgida vormi interaktsioone (sh välja fookust, sisestusmuudatusi ja esitamiskatseid), et tuvastada, millal kasutajad vormi täitmise protsessi pooleli jätavad. Selle info abil saab optimeerida vormide kujundust, parandada kasutuskogemust ja suurendada vormide täitmist kasutajate seas.
Veebivormide kasutatavuse hindamise kohta võid lugeda me varasemast artiklist.
6. Kasutajate seotuse jälgimine heatmapi abil:
Kasutajate seotuse visualiseerimine veebilehel võib anda väärtuslikku teavet selle kohta, kuidas nad lehe erinevate elementidega suhtlevad. GTM-i abil saab jälgida kasutaja seotuse heatmappi, ehk veebilehe kuumimaid ja enim kasutatavaid kohti. See võimaldab visualiseerida kasutaja interaktsioone, nagu klikid, kerimised ja hiire liikumised.
Näiteks võib e-õppe platvorm kasutada heatmapi jälgimist, et tuvastada oma kursuse lehtedel kõrge ja madala seotusega piirkonnad ning optimeerida sisu paigutust.
7. Sotsiaalmeedia interaktsioonide jälgimine:
Sotsiaalmeedia interaktsioonide jälgimine Google Tag Manageri abil võimaldab mõõta, kuidas kasutajad suhtlevad veebilehel olevate sotsiaalmeedia elementidega, nagu meeldimisnupud, jagamisikoonid ja kommentaariväljad, ilma et peaks külastajaid suunama välisele platvormile.
Oletame, et sinu veebilehel on artikkel, mida soovid jagada sotsiaalmeedias. Lisaks tavalisele jagamisikoonile soovid ka jälgida, kui paljud külastajad tegelikult jagamisnuppu kasutavad. GTM-i kaudu saad luua jälgimissündmuse, mis käivitub iga kord, kui kasutaja klikib jagamise ikoonil. Sedasi saad jälgida, kui palju jagamisi artiklile genereeritakse.
Sama põhimõtet saab rakendada ka teiste sotsiaalmeedia interaktsioonide jälgimiseks, näiteks meeldimiste või kommentaaride puhul. Kasulik on mõista, kas ja kuidas kasutajad kasutavad veebilehe sotsiaalmeedia elemente, et saaksid oma sisustrateegiat paremini kohandada ja kasutajate kaasatust suurendada.
8. Veebilehe sisese otsingu kasutamise jälgimine:
Veebilehe sisese otsingu kasutamise jälgimine GTM-i abil võimaldab saada põhjalikku ülevaadet sellest, kuidas külastajad veebilehel navigeerivad ja milliseid teemasid või tooteid nad otsivad. See annab võimaluse paremini mõista sihtgrupi huve ning kohandada oma sisu ja tootevalikut vastavalt sellele, mida külastajad kõige rohkem otsivad.
GTM-i abil saab iga kord, kui külastaja teeb otsingu, koguda kokku kasutaja sisestatud otsingu terminid. See võimaldab näha, millised on kõige populaarsemad otsisõnad ja kui tihti neid kasutatakse.
Kokkuvõte
Google Tag Manager pakub rohkelt võimalusi, mis võivad aidata sügavamalt mõista, kuidas veebilehe külastajad käituvad ja mida otsivad. Kuigi selles blogipostituses tõime välja mõned neist võimalustest, on tegelikult veel palju teisi kasulikke funktsioone, mida tasub avastada ja kasutusele võtta. Sedasi on võimalik paremini mõista oma sihtgruppi ja nende käitumist veebis.
Kui Google Tag Manageri teema kõnetab, loe lisa GTM-i "meeldimiste" statistika kohta siin.
Trinidad Wiseman teeb muuhulgas ka veebi kasutatavuse mõõtmisi, infot leiad siit.