Liigu edasi põhisisu juurde

Ülevaade SummerCamp4Startupil toimunust

SummerCamp4Startups toimus 14.-15. augustil, taas Nelijärvel. Üritus toimus Arengufondi ja EASi eestvedamisel. Eesmärgiks oli rääkida oma kogemustest kõikidele, kes omavad startupi, plaanivad seda luua või on niisama huvilised. Meie ridadest olid kohal Marko Nemberg ja ma ise, Katri.
 

Kohv, ettekanded ja grupitöö

Üha enam tekib mul tunne, et iduettevõtetega tegelevad inimesed pole just kõige tüüpilisemad eestlased. Kõige innukamad tegelased jagasid visiitkaarte ja lõid kontakte juba bussisõidu ajal. 

Kord kohale jõudnud, oli aeg pihta hakata. Ürituse päevajuht oli tantsiv ettevõtja ja Artic Startupi eestvedaja Dmitri Sarle. Pärast tervitussõnu suundus lavale Gary Planthaber, kes rääkis oma müügikogemustest ning jagas kuulajatele mitmeid kasulikke nõuandeid.
 

gary-560x420.jpg


Seejärel rääkisid oma turundus- ja müügisaladustest 4 kodumaist superstaari - Pipedrive, Testlio, Qminder ja Toggl.

Pärast ettekandeid jaguneti gruppidesse, kelle esimeseks ülesandeks oli 10 minutiga ehitada töötava tiivikuga tuulik, kasutades selleks paberit, kääre ja liimi. Kümnest minutist sai kergelt 25 minutit. 

Tuulikute töövõimekust kontrolliti fööniga, mille tulemusena pidi see püsti jääma ja tiivik pöörlema hakkama. Nalja sai palju ja 16 tiivikust töötas korralikult vaid paar. Seejärel asuti juba tegeliku ülesande kallale. Nimelt pidi iga grupp pidi leidma võimalusi, kuidas mõne konkreetse startupi kasutajate hulka tõsta.
 

Trinidadi grupp – Toggl ja A/B testimine

Iga 3 grupi peale oli mentor, kes jagas kätte ülesanded. Meie grupid said ülesandeks tõsta Toggl’i onboarding rate’i seniselt 28lt protsendilt 35 peale. Onboarding rate tähendab kasutajate hulka, kes pärast esimest külastust keskkonda kasutama hakkavad.

Meie suureks üllatuseks pakkus nii mõnigi tiim A/B testimise asemel lahenduseks hoopis kasutajateste ja intervjuusid. See on ka mõistlik, kuna A/B testid on küll head, aga mõnikord pole nendest suuremat kasu. Potentsiaalsete kasutajate vajaduste, soovide ja ootuste kaardistamine annavad tihtipeale palju paremaid tulemusi.

Rühmatöö tulemusena pidi iga mentor valima võitja. Kuna grupid olid võrdsed, siis osutus see liiga keeruliseks ja kõik 3 said võimaluse suurel laval esineda. Esitluste tulemusena oli võimalus teistel gruppidel lisaküsimusi esitada ja ideid pakkuda.
 

Õlu, saun ja otsa saanud visiitkaardid

Vaatamata külmale suveilma oli meeleolu hea ning käidi nii saunas kui ka ujumas. Julgemad osalejad said öösel vesijalgrattaga järvepeal tiirutada.

Järgmise päeva hommikul oli kõikidel võimalus Psühhobussi testidest osa võtta. Proovile pandi osalejate reageerimiskiirus, kuulmisvõime ja tähelepanu. Lisaks oli võimalus ka Oculus Rifti proovida, vaadata kuidas tagurpidi maailmas hakkama saada ning mõttejõuga õhus lendlevat palli liigutada.

Katsed ja testid läbitud, oli aeg lahkuda. Korraldajate poolt tellitud buss toimetas osalejad vihmasabina saatel Tallinnasse tagasi. Üritus oli väga tore ja kindlasti kohtume ka järgmisel aastal!