Liigu edasi põhisisu juurde

Keenia avalike teenuste digitaliseerimine: kuidas inimkeskne disain loob Aafrika kontekstis väärtust

Koostöös ESTDEViga viisime lõpule kolme avaliku e-teenuse analüüsi ja disaini Keenias. Esmakordselt Keenias kaasasime protsessi nii teenusepakkujad kui lõppkasutajad, mis tähistas alguspunkti uuele mõtteviisile avalike e-teenuste kujundamisel riigis. Projekt on suurepäraseks näiteks, kuidas teenusdisaini põhimõtteid rakendades on võimalik ka lühikese ajaga ning võõras kultuurilises keskkonnas saavutada tulemusi, mis mõjutavad positiivselt miljonite inimeste elu.

Ärianalüüs, eelanalüüs ja detailanalüüs - mille poolest need erinevad?

Tegeled ettevõttes äriprotsessiga ja jõuad järeldusele, et selmet kõike käsitsi teha, võiks see protsess toimuda infosüsteemis. Mõte on hea, aga kuidas kirjeldada, mida sa infosüsteemilt ootad? Tarkvaraarenduses käib analüüsiprotsess arendustööga algusest lõpuni kaasas ning selle metoodika erineb oluliselt näiteks ehitusvaldkonnas kasutatavast. Kõik analüüsid ei ole ühesugused - loe lähemalt meie blogiartiklist.

Andmepõhine UX: kvantitatiivsed ja kvalitatiivsed teadmised parema kasutajakogemuse loomiseks EFSA projekti näitel

Trinidad Wisemanis viisime hiljuti Euroopa Toiduohutusameti (EFSA) jaoks läbi UX-uuringu, rakendades kombineeritud metoodilist lähenemist. Projekti eesmärk oli uurida, kuidas kasutajad navigeerivad, otsivad ja suhtlevad EFSA veebiallikatega teadusliku teabe leidmiseks - sealhulgas uurimisartiklite, teaduslike arvamuste, aruannete, juhenddokumentide ja muude publikatsioonide otsimisel.

Olemasoleva süsteemi uuendamine Turismiinfosüsteem 2.0 näitel (Kuldmuna 3. koht)

Visit Estonia uue portaali arendusprojekt pälvis Kuldmuna 2025 konkursil kolmanda koha kodulehe kategoorias. Oma blogis räägime Visit Estonia veebilehe ning selle sisuhaldussüsteemi uuendamise näitel, mida tähendab olemasolevast lahendusest uue versiooni loomine ning kuidas lahendada võimalikke väljakutseid. Projekti eesmärgiks oli luua uus kasutajasõbralik ja organisatsiooni ootusi juhtiv keskkond.

Tehisintellekt üksi ei päästa – miks andmehaldus on edu võti?

AI-st, analüütikast ja masinõppest maksimaalse kasu saamiseks tuleb pöörata tähelepanu andmete kvaliteedile ja andmehaldusele nii igapäevaprotsessides kui tarkvaraarenduses. Isegi nutikaim algoritm on vaid nii hea, kui seda toitev andmestik. Analüütik Kristin Meriniit räägib andmehalduse põhimõtetest, mis on universaalselt kasulikud – olenemata sellest, kas sinu organisatsioon on andmehalduse teekonna alguses või selles juba kogenud.