Liigu edasi põhisisu juurde
Punakasroosad kuumaõhupallid pilvede kohal lendamas

Mis on muutunud Atlassian Cloud platvormil viimase poole aasta jooksul?

Alice Bakhoff

NB! Juhime tähelepanu, et Atlassiani tooteid arendatatakse tempokalt. Artiklis välja toodud tooteomadused võivad ajas muutuda.

 

Fookusseerides eeskätt pilveplatvormile tegeleb Atlassian jõudsalt oma Cloud toodete täiustamisega.

 

Käesolevaga toome teieni valiku märkimisväärsetest täiendustest nii kasutussõbralikkuse, aga ka süsteemi administreerimise vaatepunktidest Atlassian Cloud platvormil. 

 

 

Jira platvorm 


Töölaudade taastamine 

Jira puhastustööd on nüüd mõnevõrra muretumad tänu võimalusele kustutatud töölaudasid 60 päeva jooksul prügikastist taastada. 

 

Privaatse filtri õiguste muutmine 

Siiani on omajagu peavalu tekitanud juhtum, kus piiratud õigustega filtrit on vaja muuta, aga selle omanik on deaktiveeritud kasutaja.

 

Nüüd saab Jira admin piiratud õigustega filtrite omanikku (ja seeläbi ka filtri õiguseid) muuta. 

 

Jira teavitused kohandatud meiliaadressilt 

Kui varasemalt tulid kõik Jira teavitused domeenilt atlassian.net, siis nüüdsest saab selle asemele lisada enda ettevõtte domeeni

 

Spetsiaalne ikoonike kohandatud väljade kirjelduse kuvamiseks 

Süsteemis, kus on palju kohandatud väljasid võib kasutajatel tekkida segadus, mis infot täpsemalt väljale sisestama peab.

 

Nüüd on kohandatud välja nime kõrval eraldi (info)ikoon, millele peale liikudes kuvatakse väljale lisatud kirjeldust (juhul, kui see on admini poolt lisatud). 

Screenshot jirakohandatud välja juures olevast ikoonist, mis kuvab välja kirjeldust

Kohandatud väljade kõrval oleva infomärgi ikooni juures kuvatakse välja kirjeldust juhul, kui see on admini poolt lisatud.

 

Test-keskkonna auditi logi 

Nüüdsest on võimalik jälgida ka sandbox keskkonna auditi logi. 

 

 

Jira Software 

 

Arenduse info agiilse tahvli piletikaardil

Kui Jira projektiga on ühendatud lähtekoodi tarkvara (nt Bitbucket) ja tiim kasutab Jira piletite KEY väärtusi pull request, commit sõnumi ja branch nimedes, siis näeb seda informatsiooni ka Jira tahvli piletikaartidel.  


Piletikaartidel saab muuhulgas kuvada ikoone, mis märgivad pull request, commit sõnumi ja branch seoseid piletiga. 

 

Näide agiilse tahvli piletikaaridst, kus on välja toodud arendusinfo


Agiilse tahvli piletikaardil kuvatavate väljade kogumit saab seadistada vastavalt vajadusele.

 

Juurutuse informatsioon release lehel 

Release sektsiooni on lisandunud Deployments veerg, kus kuvatakse juurutusega seonduvat - kas pilet on edukalt juurutatud ning seda, millisesse keskkonda see juurutati.

 

Suurenenud piletite limiit Basic Roadmapil 

Kui varasemalt oli projekti Roadmap vaates kuvatavate piletite limiit 3000, siis nüüd saab sellele kaasata kuni 5000 piletit.

 

Commit loomine Jira pileti arenduspaneelist

Kui Jira projektiga on ühendatud lähtekoodi haldamise tarkvara, siis saab commit'e luua pileti detailvaatest.

 

Arenduspaneel kuvab linki, mis võimaldab luua commit'i - kas kopeerides pileti võtme (KEY) või kopeerides commit käsu, mis sisaldab pileti võtit.

 

Kui commit sõnum on lisatud ja muudatused üles laetud, lingitakse see Jira piletiga. 

 

 

Confluence  

 

Soovitus lehtede arhiveerimiseks

Lehte ja selle alamlehti (terve lehepuu haru) arhiveerides võib juhtuda, et näiteks puuduvate õiguste tõttu ei arhiveerita kõiki haru alla kuuluvaid lehti.

 

Teavitusmeil annab ülevaate arhiveerimisest väljajäänud lehtedest, et midagi ei jääks tähelepanuta. 
 

Mustandite sektsioon  

Lehte või blogipostitust luues, aga mitte kohe avalikustades jääb see mustandi staatusesse.

 

Varasemalt võis mitme teksti kallal toimetades hiljem mustandite leidmine tüütult ajakulukaks osutuda. Nüüd aga kuvatakse mustandeid blogi ja lehtede sektsioonis, ruumi küljepaneelis. 

 

Automaatselt loodav personaalne ruum  

Personaalne ruum on koht, kus talletada ideid, hoida faile, teha tekstiloomet, tutvustada end tiimile jm.

 

Personaalne ruum luuakse kasutajale automaatselt ning õiguste poolest võib see olla avalik või privaatne.

 

näide personaalsest Confluence ruums cloud platvormil

Näide Confluence Cloud personaalsest ruumist.

 

Statistiline ülevaade otsingupäringutest, ruumidest ja lehtedest  

Lisandunud on graafikud, mis tekitavad keskkonna ülese ülevaate levinud otsingusõnadest.  

Ühtlasi mõõdetakse, milliseid lehti klikitakse kõige enam ja milliseid ruume külastatakse kõige rohkem konkreetse termini alusel. 

 

 

Jira Service Management 

Uuenenud Slack rakendus agiilseks intsidentide halduseks 

Jira Service Management for Slack rakendus hõlbustab kiiret ja vahetut kommunikatsiooni intsidentide osas. Rakendus võimaldab siduda konkreetse Jira projekti Slacki kanaliga ja: 

 

  • saada personaalseid Jira teavitusi meili asemel Slacki; 
  • kuvada piletite eelvaateid Slacki kanalis, kui märgitakse pileti KEY või selle link; 
  • luua pileteid otse Slackist; 
  • kommenteerida, suunata või liigutada pileteid töövoos otse Slackist. 

 

Ulatuslikum pöördujate ligipääsuhaldus  

Saidi tasandil ligipääsu asemel on nüüdsest võimalik piirata lubatuid pöördujaid konkreetse domeeni alusel.

 
Lisaks saavad administraatorid keelata uute kontode loomise juhul, kui soovitakse ligipääs säilitada vaid olemasolevatele kontodele.    

 

Insight kohandatud väli statistika vidinas (gadget)

Nüüdsest on ka pilveplatvormi töölaudadel võimalik analüüsida ka Insight’i kohandatud väljasid.

 

Insight väljad on toetatud järgmistel töölaua vidinatel: pie chart, workload pie chart, heat maps, two-dimensional filter statistics, and issue statistics
 

Välistelt meiliaadressidelt lisatud kommentaaride eristamine 

Kui kliendiportaali seadistustes on lubatud piletile kommentaari lisamine väliste e-kirjade näol, siis nüüd on agentidel selliseid kommentaare võimalik visuaalselt kiirelt eristada.

 

Kommentaari kõrvale tekib nii pileti detailvaates, aga ka kliendiportaali vaates silt “Not a request participant”. 

 

Vormid 

Vormid hõlbustavad pöörduja ja agendi või ka agentide omavahelist kommunikatsiooni ja info kogumist.

 

Sisuliselt on vormide näol tegu väljade kogumiga, mis ei nõua Jirasse kohandatud väljade loomist või uute pöördumise tüüpide loomist.

 

Küll aga on vormide väljadele sisestatud väärtuseid vajadusel võimalik automaatselt kopeerida Jira välja väärtustele. Vorme saab lisada olemasolevatele piletitele või siduda neid konkreetse pöördumise tüübiga. 

 

Näide Jira Service Management vormi mallist

Jira Service Management vorme saab luua nullist või valida sobiv 300 eedefineeritud malli hulgast.

 

Teadmusbaasi artiklite vaade uues kuues 

Paremaks loetavuseks ning piltide ja tabelite kiirema renderdamise heaks kuvatakse kliendiportaali teadmusbaasi artikleid laiemal paneelil. 

 

Pöördumise manuste allalaadimine e-kirja teavitusest 

Nüüdsest on võimalik pöördumisele lisatud manuseid alla laadida e-kirja teavitusele lisatud turvalise lingi kaudu, ilma kliendiportaali sisse logimata. 

 

 

Advanced Roadmaps 

 

Piletite planeerimine lähtuvalt release kuupäevadest 

Sarnaselt nagu sprintide puhul, saab Advanced Roadmaps plaanides nüüd piletitele kuupäevasid pärida vastavalt sellele määratud release kuupäevadele. 

 

Näide advanced roadmaps plaani vaatest
Illustreetiv vaade Advanced Roadmaps plaani vaatest.