Liigu edasi põhisisu juurde
API hall kardinal
Äri ja teenused
Veebipõhine API - nüüdisaegse digikogemuse hall kardinal
Kas teadsid, et kui Facebook automaatselt sinu Instagrammi üles laetud pildi ka Facebooki postitab, teeb seda tegelikult API? Evernote sünkroniseerib sinu märkmeid nutitelefoni ja sülearvuti vahel? Samuti API-ga. Kui oled oma veebilehele või blogisse lisanud videoid Youtube-st, siis oled kasutanud selleks Youtube’ i API-t.
would you like APItizer
Äri ja teenused
Mis on API?
Kas teadsid, et märkimisväärne osa sinu digitaalsest kogemusest baseerub API-del? Tänu API-dele saab väga hõlpsalt võrrelda, osta, salvestada, valida, postitada ja erinevatesse keskkondadesse sisse logida. API-del on suur roll nii operatsioonisüsteemides, desktopis, mobiilis, asjade internetis, IT infrastruktuuris, tarkvara arenduse arhitektuuris. Põhimõtteliselt kõikjal!
Atlassiani_konverents
Konverents "Atlassian in Baltics 2019" tõi kokku Atlassiani ökosüsteemi osalised
28. märtsil toimus Baltikumi esimene rahvusvaheline Atlassiani konverents, mis tõi kokku 180 inimest. Nende seas oli nii müüjaid ja konsultante kui ka kliente ja kasutajaid administraatoritest arendajateni. Päeva jooksul toimus viis ettekannet ning lõuna ja pauside ajal vabas vormis mõtete ja kogmuste vahetamine. 
Kuidas intervjueerida
Kasutaja ja kasutajakesksus
Kuidas kasutajatega intervjuusid läbi viia?

Eelmises artiklis „Kasutajaintervjuud – miks ka sina peaksid neid läbi viima?“ rääkisime sellest, miks on intervjuud meie jaoks üks väga sageli kasutusel olevatest meetoditest ja miks ka sina peaksid oma klientide süvitsi tundma õppimiseks ja seeläbi toote või teenuse arendusvõimaluste avastamiseks nendega intervjuusid läbi viima. Selles artiklis anname taktikalist nõu, ku

Intervjueerimine
Kasutaja ja kasutajakesksus
Kasutajaintervjuud – miks ja millal sina peaksid neid läbi viima?

Intervjueerimine on laialt levinud viis kasutajate lähemalt tundma õppimiseks, et saadud info põhjal toodet, teenust, veebilehte vm arendada või muuta. Meie kasutame seda meetodit väga sageli. Kuid alati ei pea kasutajate mõttemaailma ja elu-oluga kurssi viimiseks UX agentuuri või konsultanti palkama - intervjueerimise võib ka ettevõtte siseselt läbi viia.

Ekraaniluger loeb ette
Kasutaja ja kasutajakesksus
Uuring: Kuidas nägemispuudega inimesed veebilehti kasutavad?

Nägemispuudega inimesed kasutavad internetti ja tehnikavidinaid nagu kõik teised. Tänu ligipääsetavuse nõuete järgimisele veebi või rakenduse loomisel ja erinevatele uuenduslikele lisaseadmetele on neil võimalus nii informatsiooni saada ja edastada, kui ka erinevaid tegevusi teha. Asjad, mida nad veebis või rakendustes teevad, ongi üldjuhul samad.

 

mõõdikutest aru saanud mees
Kasutaja ja kasutajakesksus
Kuidas kasutatavust mõõta? Mõõdikud kui süsteem (III osa)

Mõõdikute sarja viimases osas teeme juttu mõõdikute valemitest ning arvutuskäikudest. Vastuse saab ka küsimus, kuidas mõõdetud tulemusi tõlgendada ning mida selle informatsiooniga edasi teha.

Ilmselt on abiks, kui enne seda artiklit oled lugenud ka kaht eelnenud osa:

 

Poiss ja tüdruk hüppamas
Pakume tööd Angular ja React arendajatele ning testijale!

Oleme Baltimaade suurim UX disainile, ärianalüüsile ja kasutajakesksele arendusele keskenduv ettevõte. Täna töötab meil üle 80 oma ala fänni, kes löövad kaasa valdkonna arendamises nii Eestis kui väljaspool. Aastas tegeleme umbes 300 erineva projektiga. 2017. aastal tegime kliendiprojektides üle 68 000 h tööd.

Kaldtee_ratastool_otse_arvutisse
Kasutaja ja kasutajakesksus
Euroopa ligipääsetavuse direktiiv ja WCAG 2.1 uued edukriteeriumid

Raske on kujutada ette oma igapäevast elu ilma veebilehtede ja mobiilirakendusteta. Paljude jaoks võib olla aga keeruline või võimatu neid kasutada kas oma võimete, vanuse või erivajaduste tõttu. Et ka erivajadusega inimestel oleks võimalik mugavalt veebilehtede ja mobiilirakenduste sisu tarbida, on oluline, et need vastaksid teatud tehnilistele ligipääsetavuse nõuetele.

 

mõõdikutest_lähemalt
Kasutaja ja kasutajakesksus
Kuidas kasutatavust mõõta? Mõõdikutest spetsiifilisemalt (II osa)

"Kuidas kasutatavust mõõta?" esimeses osas rääkisime mõõdikute eesmärgist ja kasulikkusest. Tutvustasime ka mõõdikute süsteemi kategooriaid ning mida need sümboliseerivad.

Teises osas anname nõu, mida mõõdikute koostamisel arvesse võtta ja kuidas süsteemi loomisega alustada.

Kuidas valida siseveebi
Kasutaja ja kasutajakesksus
Millele mõelda uut siseveebi valides?
Paljude jaoks seostub intraneti mõiste musta auguga – kohaga, kuhu informatsioon upub ja kaob. Või siis uppus ja kadus. Varasemalt oli siseveebi peamine eesmärk olla dokumendihoidlaks, paremal juhul lahendada ka sisekommunikatsiooniga seotud väljakutseid. Täna oodatakse siseveebilt sageli palju enamat.
Kuidas mõõta kasutatavust
Kasutaja ja kasutajakesksus
Kuidas kasutatavust mõõta? (Räägime mõõdikutest: I osa)

Kasutatavuse hindamiseks on mitmeid võimalusi. Tavalisemateks meetoditeks on kasutajauuringu ja/või küsitluste läbiviimine, kasutajatestide tegemine ning kasutusstatistika mõõtmine. Oleme oma blogis varem rääkinud kasutatavuse testimisest ning kasutusstatistikast.