Liigu edasi põhisisu juurde

Kasutajaliidesed (UI), kasutajakogemus (UX), juurdepääsetavus (accessibility), PET disain, mängustamine (gamification), kasutajate uuringud, kasutajakeskne disaini meetodid, süsteemianalüüs

 

Keenia avalike teenuste digitaliseerimine: kuidas inimkeskne disain loob Aafrika kontekstis väärtust

Koostöös ESTDEViga viisime lõpule kolme avaliku e-teenuse analüüsi ja disaini Keenias. Esmakordselt Keenias kaasasime protsessi nii teenusepakkujad kui lõppkasutajad, mis tähistas alguspunkti uuele mõtteviisile avalike e-teenuste kujundamisel riigis. Projekt on suurepäraseks näiteks, kuidas teenusdisaini põhimõtteid rakendades on võimalik ka lühikese ajaga ning võõras kultuurilises keskkonnas saavutada tulemusi, mis mõjutavad positiivselt miljonite inimeste elu.

12 viga, mida vältida veebilehe kasutatavuse testi läbiviimisel

Kui oled juba teadlik vigadest, mida vältida veebilehe kasutatavuse testi ettevalmistamisel, on paras aeg teada ka seda, kuidas test kõigi eelduste kohaselt edukalt läbi viia ning tuvastada piisavalt kasutatavuse probleeme ja nende põhjuseid olemasoleval veebilehel. Artiklis räägime potentsiaalsetest vigadest, millega tasub arvestada, mitte fundamentaalsete reeglitega, kuidas peaks testi läbi viima.

Millal valida oma projekti UX, millal UI disainer?

UX ja UI disaini ümber keerleb mitmeid müüte ning disainitöid tellides võib olla keeruline mõista, millist spetsialisti on konkreetse projekti jaoks vaja. Et sellesse selgust tuua, rääkisime Trinidad Wisemani kaasasutaja ja innovatsioonijuhi Hegle Sarapuu-Johansoniga, kellel on üle 20 aasta kogemust UX-i, teenusedisaini ja IT valdkonnas. Hegle on üks Eesti esimesi UX spetsialiste, kes mõistab põhjalikult kogu digiprojekti elutsüklit – alates kasutajauuringutest kuni arenduse toetamiseni.

Inimkeskne disain Tööelu infosüsteemi näitel

Inimkeskne disain aitab lahendada avaliku sektori projektide ühe peamise väljakutse – keerulised ja kasutajatele raskesti mõistetavad protsessid. Tööelu infosüsteem (TEIS) on loodud silmas pidades eri tüüpi kasutajate vajadusi ja käitumist. Süsteemis on iseteenindus tööandjatele ja töötajatele ning ametnikurakendus Tööinspektsiooni ametnikele. Lisaks on loodud Tööelu portaal, kust leiavad vastused kõik tööeluga seotud küsimused.