Liigu edasi põhisisu juurde

Töövõtted ja juhtimine

Agiilmetoodikad ja avalik sektor

Rõõm on näha, et viimasel ajal on ka riigihangetes järjest rohkem näha tellijapoolset soovi kasutada agiilset arendusmetoodikat, sh ka suurtes, ~5 MEEK projektides. Riigihangete seadus ja vahel ka EL fondide nõuded seavad sellele omad piirangud (tihti peab tellija ostma konkreetset asja fikseeritud hinnaga, isegi kui see pole kaugeltki optimaalne lahendus), aga nendest saab üle ja mööda, kui mõlemapoolne tahe olemas.

Vt ka varasem postitus agiilsete lepingute teemal.

Arendusprotsessi parendus läbi kasutajakesksete meetodite

Kasutajakeskse disaini meetodid on protsess, millega saad parendada nii patja, veebi kui ka teenindusprotsessi. Seetõttu on võimalik läbi sellise tegevuse tõsta oluliselt ka arendusprotsessi efektiivsust ja kliendisõbralikkust.

Õnnestus just läbi viia selline projekt, kus kasutasime näidisprojekti puhul kasutajakesksete meetodite arendusprojektidesse disainimiseks just kasutajakeskse disaini meetodeid. Siit ka lühike kirjeldus kuidas sellist projekti mõistlik läbi viia on:

Agiilne arendus ja lepingud

Hiljuti pidasime ühe Eesti tarkvaraarendusfirmast kliendiga seminari, teemaks agiilne arendus ja lepingud. Praeguseks on pea igaüks - nii tellijad kui täitjad - nõus, et 90% juhtudest on erinevate agiilse arenduse elementide kasutamine tarkvaraarenduses hea mõte, mis hoiab kokku nii aega, raha kui kõigi asjaosaliste närve.