Liigu edasi põhisisu juurde
budgetmatador2

BudgetMatador: Iga alustav startup võiks oma UX-i investeerida

Mõned teist juba teavad, et mõned kuud tagasi korraldasime Ajujahi raames väikese võistluse, mille võitja sai endale 5000 euro eest konsultatsiooniteenuseid.

Võitjaks oli BudgetMatadori nimeline idufirma. Nüüd uurime, millises seisus on ettevõte täna. Teeme intervjuu ettevõtte kaasasutajate Uve ja Katharinaga.
 

Kuidas teil siis läinud on?  

Kuna oleme alles tootearenduse etapis, siis läheb ikka nii nagu ise lükkame. Loodame ennast käima saada nii, et rakendus jaanipäevaks esimese toimiva versioonini jõuaks.
 

budgetmatador-2
Töös oleva versiooni ekraanitõmmis, lõppversioon tuleb kontrastsem

 

Samal ajal käivad ka läbirääkimised investoritega esimese rahasüsti saamiseks ja siinkohal tuleb ära märkida, et koostöö Trinidadiga on väga arvestatav argument. Esiteks valideerib Trinidadi konkursi võitmine meie ettevõtmist ja teiseks mõistavad investorid, et kõigi eelduste kohaselt arendame kvaliteetset ja kasutajasõbralikku toodet.

Kuna loome Software-as-a-Service rakendust, mis peab end “ise müüma”, siis on kõrge kvaliteet meie jaoks strateegiline küsimus.

Ja tiimile on selline abi ka muidugi innustavalt mõjunud - koos tootest “läbi käies” jagame omavahel ideid ning ettepanekuid, igaüks oma kogemuste ja teadmiste põhjal. Kokku tõotab hea tulemus tulla.
 

Millised olid ootused meie kontorisse astudes?

Teeme Trinidadi UX konsultantidega koostööd esimesest korda. Võib öelda, et meie ootused olid üsna realistlikud, ent lihtsustatud. Ootasime nõu selle kohta, kuidas hoida klikkide arv minimaalsena, ehitada üles atraktiivne kasutajaliides, saada ideid funktsioonide osas jne.
 

Mis kõige rohkem üllatas?

Me ei tulnud selle peale, kui oluline on kasutajateekonnad läbi mõelda kogu arendustiimi juuresolekul. Kuna kõik tiimiliikmed käivad tööl, siis on väga raske kõiki osalisi korraga laua taha saada.

Trinidadi sessioonid aitavad suurepäraselt tootevisiooni ühtaegu nii kommunikeerida kui täpsustada, mis annab alust arvata, et magusamad üllatused on veel ees.
 

Kuidas meie meetodid teie rakendust mõjutanud on?

Hetkel rakendame kasutajateekonna meetodit. Oleme välja töötanud projektijuhi ja tegevjuhi kasutajapersoonad. Alustasime algusest  - esiteks rääkisime võimalikest kasutajatest üldiselt ning nende vajadustest väljapool meie rakendust.

Tänaseks oleme istunud koos ca 10-15 tundi ja jõudnud läbida ühe kasutajatüübi - projektijuhi - esimesed sammud rakenduse sees. Seega nõuab protsess alguses üsna palju inimtunde, ent need on ühise visiooni ja suurepärase toote väljatöötamise eeldusteks.
 

Kas tulemused üllatasid?

Esiteks on ühine tootevisioon kuldaväärt ning teiseks on väga kasulik töötada niivõrd kogenud inimesega nagu Hegle. Tänu temale on sündinud mitmesugused ideed funktsionaalsuse osas ja ära kulub ka kõrvaltvaataja pilk, et miks ja millisel kujul rakendustest kasutajatele kõige rohkem kasu sünnib.

Tootearenduses tuleb alati silmas pidada kahte natuke konfliktset huvi - ühest küljest peaks keskenduma elementaarsete funktsioonide väljaarendamisele ja need võimalikult kiiresti turule viima, aga teisest küljest tuleb teha kõva eeltööd, sest hilisem vigade parandamine on kallis või isegi võimatu.

Trinidad aitab meil seda eeltööd teha. Seetõttu võiks iga alustav start-up oma esimesest investeeringust väikese osa UX konsultatsioonidesse paigutada. Seejuures võib panustada nii kogenud in-house UX disainerisse kui ka välisesse konsultanti.
 

Millised on tulevikuplaanid?

Jaanipäevaks tahame tulla välja oma alpha-tootega ning asuda siis kohe esimeste klientidega toodet testima. Hiljemalt aasta lõpuks jõuame beetani ning esimeste maksvate klientideni.

Samuti alustame peagi oma uudiskirjaga, et rääkida rohkem hõlpsast rahavoogude juhtimisest (effortless cash flow management). Kui keegi soovib uudiskirjaga liituda, siis kirjutage uve.poom@gmail.com.

Omaltpoolt soovime BudgetMatadorile pikka iga ja väledat lendu. Kui soovid ka ise nõu ja abi, siis võta meiega julgelt ühendust. Esimesed 4 konsultatsioonitundi on startuppidele alati tasuta.