World Usability Day Tallinna konverentsi ülevaade ja videoklipid
Järjekordne World Usability Day Tallinna konverents on edukalt möödas. Siinkohal minupoolne ülevaade konverentsil toimust. Ürituse korraldajateks olid taaskord Trinidad Consulting, Tallinna Ülikool ja EstCHI.
Selle toimumist toetasid: HITSA, Veebimajutus.ee, Fenomen, CoFounder Magazine, Loop 11 ja LiveCube.
Pääsmed mõne päevaga otsas
Juhtus nii, et üllatuslikult said meie planeeritud konverentsipääsmed kõigest paari päevaga otsa, mis tähendas, et olime sunnitud neid tasapisi juurde lisama. Nimekiri läks lukku 490 osalejaga. Meie ootelist kasvas küll 90 huviliseni, kuid kõikidele seekord ruumi ei jätkunud.
Käesoleva aasta konverents tõestas, et meie väikesest nišiüritusest on kasvamas üks suurimaid Skandinaavia ja Kesk-Eurooopa kasutajakogemuse disaini konverentse.
Tänavuste konverentsikülastajate läbilõige
Üllatuslikult oli meil seekord publiku seas väga palju ärijuhte, mis tähendab, et kasutajakogemuse olulisus on selgelt tõusuteel. Nendele järgnesid disainerid, analüütikud, projektijuhid ja arendajad.
Esinejad ja panelistid
Seekord kutsusime kolm väga head esinejat välismaalt:
- Tommy Strandvall - Tobii Technology pilgujälgimise ekspert, Rootsi
- Mall Allpere - TeliaSonera kasutajakogemuse valdkonna vanemjuht, Rootsi
- Aga Szoštek - kasutajakogemuse disaini professor ja vabakutseline konsultant, Poola
Kõiki esinemisi on võimalik vaadata allpool olevalt videolt.
- David Lamas – Tallinna Ülikooli interaktsioonidisaini professor
- Hegle Sarapuu – meie kasutajakogemuse valdkonna juht
- Risto Hinno – MKMi infosüsteemide osakonna nõunik
- Janno Kauts – Tallinna Linnavalitsuse juhtivspetsialist
- ... ja lisaks veel mõned panelistid avalikust sektorist
Üritust modereeris tuntud tehnokratt Peeter Marvet.
Teemaks mängustamine ja inimeste kaasahaaramine
Konverentsi läbiv teema oli sel aastal engagement ehk inimeste/kasutajate kaasahaaramine ja teenuste mängulisemaks muutmine. Kuna tegemist on väga huvitava valdkonnaga, mis Eestis alles pead tõstab, siis panime ideed lauale ning otsisime võimalusi, kuidas meie enda üritust mängulisemaks muuta.
Lõpuks oli see meie mängustamise disainer Taavi, kes pakkus välja LiveCube’i nimelise lahenduse. LiveCube oli üks nendest projektidest, millega Taavi New York'is elades töötas. Äpp on suunatud suurüritustele ja peamiselt USA turule.
LiveCube'i muudab eriliseks selle Twitteri ja LinkedIn'i integratsioon, misläbi on võimalik teha võistlusi, küsida esinejatelt küsimusi ja muuta kogu üritus tavalisemast mängulisemaks. Lõpptulemus oli see, et meie hashtag #wudtallinn ületas Twitteris kerge vaevaga 250 000 reachi piiri.
Auhinnad
Meie tänavused auhinnad olid remote kasutajatestid Loop 11-lt, üks pääse TLÜ talvekooli eksperimentaalse interaktsioonidisaini kursusele ning 10 tundi tasuta UX töid Trinidadilt.
Loop 11 auhinnad läksid:
- Raimo Reimanile – 5 testisessiooni
- Kristjan Karmole – 3 testisessiooni
- Twitteri kasutaja @Justpickles'ile – 1 testisessioon
TLÜ auhind läks seekord paremuselt teise pildi autorile Reimo Reimanile ning Trinidadi auhinna viis koju Sander Laumets Ericssonist.
Intervjuud
Seekord oli meil üritusel kaks erinevat kaameragruppi. Kui esimene nendest tegeles ürituse videosalvestuse ja voogedastusega, siis teine jäädvustas üldist melu ja küsis osalejatelt, mida nad meie üritusest arvavad.
Trinidadi järelpidu Garge48 HUB’is
Ürituse ametlik järelpidu toimus, nagu ikka, Garage48 ruumides. Silma järgi väisas üritust ehk 80 huvilist. Tegemist oli väga hea võrgustumise üritusega. Pidu jätkus enam-vähem südaööni ning lõppes alles siis, kui viimane õllepudel oma õnnetu (või õnneliku) otsa leidis.
Mitmed disainerid näitasid järelpeol oma äppe ja mänge ning tegid kohapeal kiireid kasutajateste. Kodumaise Rikai Games’i mängustuudio disainerid näitasid oma mängu Code2Kids ning lasid seda huvilistel ka testida. Rikai Games’i meeskonda kuuluvad muuhulgas ka meie disainerid Norman ja Rene.
Järgmine konverents 2015 aasta novembris!
Kui oled huvitatud sponsoreerimisest, siis võid meiega juba täna ühendust võtta. Sponsoreerimise summad varieeruvad 500 - 3000 euro vahel. Kõik märgid näitavad, et järgmise aasta konverents tuleb senisest veelgi kvaliteetsem ja sellist UX disainerite kontsentratsiooni mujalt Eestist ei leia. Ideaalne koht nii võrgustumiseks, brändi tugevdamiseks kui ka uute teenuste tutvustamiseks.
Välisesinejaid on kindlasti oodata ka järgmisel aastal. Vahepeal võid aga külastada meie EstCHI meetup'e, mis naasevad ilmselt tuleva aasta veebruaris või märtsis. Täpsemalt juba jaanuaris.
Kui soovid mõne teema fookusesse võtta või ise kaasa lüüa, siis võta meiega kindlasti ühendust või jäta kommentaar.
Ahjaa, WUDi täielik pildigalerii on üleval EstCHI Facebooki lehel.