Liigu edasi põhisisu juurde
scetch

Mis on interaktsioonidisain?

Aegajalt küsitakse minult: „Mida siis üks interaktsioonidisainer teeb ja mida see interaktsioonidisain endast kujutab?“.Käesolevas artiklis annan ma sellest lühikese ülevaate.

Kui graafiline disainer tegeleb sellega, kuidas mingi lahendus välja näeb, siis interaktsioonidisainerid hoolitsevad selle eest, et lahenduste kasutamine oleks võimalikult lihtne ja intuitiivne. Nad disainivad seadme ja kasutaja vahelist suhtlust ehk interaktsiooni. 
 

scetch.png
Illustratsiooni autor Norman Niklus

 

Selleks nad kasutavad mitmeid erinevaid meetodeid, nt kaartide sorteerimist, jutuseina, prototüüpimist ja kasutatavuse testimist.

Suhtluseks ehk interaktsiooniks võib kasutada märke, teksti, heli, viipeid ja kujundeid. Lisaks ka seadmeid nagu hiir, klaviatuur, pult ning erinevat tüüpi ekraanid. Loomulikult on võimalusi märksa rohkem, aga need on ehk kõige tavapärasemad. Suhtlus käib nii kasutajalt seadmele, kui ka vastupidi.
 

Interaktsioonidisainerite olulisusest

Interaktsioonidisaini eesmärk on luua kasutajasõbralikke lahendusi, mille kasutamisel saad keskenduda oma põhitegevusele ja ei pea kõrvalistele asjadele mõtlema.

Üldjuhul vastutab kasutajakogemuse eest interaktsioonidisainer, aga pole harvad ka juhtumid, kus tema rollis on hoopis graafiline disainer või arendaja.

Meie interaktsioonidisaineritel on väga erinev taust ja sõltuvalt projektist võivad nad olla nt infoarhitekti, juurdepääsetavuse ja kasutatavuse spetsialisti, kasutajauuringute spetsialisti (sh kasutatavuse testimise spetsialisti) ja/või graafilise disaineri kingades.

Kui soovid interaktsioonidisainist rohkem teada, siis loe julgelt meie teisi blogiartikleid ja külasta meie üritusi. Tulevastest üritustest saad hea ülevaate meie Facebooki lehelt.
 

 

Lisa kommentaar

Plain text

  • HTML elemendid keelatud.
  • Automaatne rea- ja lõiguvahetus
  • Veebilehtede aadressid ja e-posti aadressid muutuvad automaatselt linkideks.
Kommentaar