Atlas, Data Lake ja Anaytics ning Automation for Confluence ehk värsked tooteuudised Atlassian Summit 2022 konverentsilt
NB! Juhime tähelepanu, et Atlassiani tooteid arendatatakse tempokalt. Artiklis välja toodud tooteomadused võivad ajas muutuda.
Aprilli alguses toimus nii Las Vegases kui ka digitaalse kogemusena iga-aastane Atlassian Summit 2022 konverents.
Esitluste teemad, nagu näiteks agiilne arendus ja DevOps, IT teenusehaldus, tiimitöö kultuur ja avatud tööhaldus, olid põimitud uute ja põnevate tooteuudistega.
Toome järgnevalt välja, mida uut me teada saime!
Atlas (beta) – tiimitöö teatmik
Atlas võimaldab tiimiliikmetel avatult suhelda, saada ja jagada sisulist infot käimasolevatest projektidest ning mõista tööde konteksti.
Atlase aitab tiimidel tekitada ühtset joondust ja läbipaistvust küsimustes nagu näiteks:
- mida tehakse ja miks?
- kuidas projektidega läheb?
- kes projekti kallal töötab?
Atlases on igal projektil oma pealeht, kus kirjeldatakse projekti eesmärk ja edumõõdikud.
Pealehe sektsioonidesse on koondatud kõik projektiga seotud sisuline info, nagu näiteks staatus ja tähtaeg, projektijuht, tiimid ja nende liikmed, eesmärgid, seotud projektid ja välised lingid.
Kõige värskema info jagamiseks ja sellega kursis püsimiseks saab staatuse uuendusi kirjutada ja lugeda Atlas Feed-is.
Atlas Feed on mõeldud 280 tähemärgiga lühisõnumi vormis uudiste kajastamiseks, mida saab rikastada videote, piltide või GIFidega.
Igal esmaspäeval kuvatakse kasutajale personaliseeritud lühikest sisukokkuvõtet tema jälgitavate projektide või eesmärkidega seotud uuendustest.
Vaade Atlase pealehest.
Uuenduste sisukokkuvõtet saab saata ka meilile, Slack'i või MS Teams’i.
Veelgi sujuvamaks suhtluseks ja läbipaistvuseks on Atlas projekte ja eesmärke võimalik siduda konkreetsete Slack kanalitega.
Atlas ühildub levinud kasutajahalduse tööriistadega nagu näiteks Oktaga, mille põhjal luuakse igale kasutajale isiklik profiil.
Profiilide abil saab kiire ülevaate, kellega on tegu, mille kallal ta tööd teeb ja millistesse tiimidesse ta kuulub.
Lisaks kasutajaprofiilidele on võimalik kirjeldada ka tiimide profiilid, mis annavad kiire ülevaate sellest, kes tiimi kuulub ning millega tiim parasjagu tegeleb.
Peatselt on võimalik ka Jira Epic piletite sidumine Atlas projektidega viisil, et pileti vaatesse tekib Atlas projekti paneel hiljutiste uudistega.
Atlas on Team Central nime all olnud privaatses beeta staatuses viimase aasta ning seda täiustatakse aktiivselt.
Atlassian Data Lake ja Analytics – paindlikud võimalused andmetele ligipääsemiseks ja nende visualiseerimiseks koodivabalt või SQL abil
Atlassian Data Lake on mõeldud Atlassiani toodete ja keskkondade üleseks info pärimiseks ja ülevaate tekitamiseks.
Data Lake lihtsustab eelmodelleeritud ja rikastatud väljade abil analüüsimist, tuues kokku andmed üle mitme toote ja keskkonna.
Data Lake on loodud Atlassian Trust platvormile, et tagada andmete privaatsus ja turvalisus.
Kuigi esialgu sisaldab Data Lake andmeid vaid Jira Software ja Jira Service Management toodetest, on tulevikus oodata ka teiste toodete kaasatust.
Atlassian Analytics on ehitatud kasutades Chartio tehnoloogiat, mis on pilvepõhine visualiseerimise ja analüüsimise lahendus.
Atlassian Analytics ühilduvus Data Lake-iga võimaldab kasutajatel mitmel viisil andmetele ligi pääseda:
Interaktiivsed töölauad
Näiteks kuvab "Flowmetrics" töölaud end-to-end nähtavuse pudelikaeltele, blokkeritele ja tiimi koormatusele üle erinevate väärtusvoogude.
SQL visualiseerimine
SQL visualiseerimine võimaldab tänu Data Lake SQL päringutele kohandada töölaudasid ja diagramme.
Atlassian Analytics – lihtne ja paindlik jaotur, mis Data Lake-iga ühendudes võimaldab kasutajatel andmetele mitmel viisil ligi pääseda.
Koodivaba visualiseerimine
Tiimid saavad aruandeid koostada kiirelt koodivaba andmete uurimise ja diagrammide loomise viisil, ilma SQL-i kasutamata.
Näiteks saab Jiras endale määratud Story või Bug pileteid visualiseerida koos Jira Service Managementi muudatuste pöördumistega või intsidentidega, et hinnata, mis on prioriteetsem.
Tiimid saavad diagramme otse kommenteerida, et teha otsuseid ilma keskkonda vahetamata.
Ühtlasi on võimalik minna tagasi eelmise nädala diagrammide ja andmete juurde, mis võimaldab tekitada võrdlusmomendi.
Andmed teistest allikatest
Andmed muutuvad võimsamaks, kui neid kombineeritakse teiste ärikriitiliste andmeallikatega.
Näiteks saab luua aruande, mis kaardistab Snowflake'i tulude kasvu ja Jira Software'i inseneriväljundi, et visualiseerida, kuidas uued funktsioonid kasvueesmärke mõjutasid.
Otseühendus väliste BI tööriistadega (varsti tulekul)
Tulevikus on võimalik ühendada Atlassian Data Lake BI (business intelligence) tööriistadega nagu näiteks Tableau või Power BI.
Hetkel on Atlassian Data Lake ja Atlassian Analytics proovimiseks saadaval vaid Atlassian Cloud Enterprise plaani Jira Software ja Jira Service Management klientidele.
Automation for Confluence
Automation for Confluence aitab säästa aega ja energiat korduvatelt tegevustelt.
Automation for Confluence toimib sarnaselt Automation for Jirale – automatsiooni osadeks on ajend (trigger), tingimus (condition) ning tegevus (action), mis tervikuna moodustavad automatsiooni reegli.
Esimene automatsiooni samm on ajend, mis jälgib eeldefineeritud sündmust ning käivitab reegli teostamise protsessi.
Kui ajend on valitud, saab lisada tingimusi ning seejärel automatiseeritud tegevuse.
Automation for Confluence ajendid reegli loomise vaates.
Näiteks võib olla mõistlik säästa aega ja automatiseerida Confluence lehtede loomise tegevust, mis on vajalikud regulaarsete koosolekute tarvis.
Reeglite teostamise ajalugu, sooritusedukus ning ajaline kestvus salvestub auditi logisse, mis võimaldab kontrollida, kas kõik toimib soovitult.
Automation for Cofluence auditi logi.
Eelnevalt mainitud näide on vaid üks võimalik viis säästa aega korduvatelt tegevustelt.
Inspiratsiooni ammutamiseks ja paremaks ülevaateks tasub kindlasti uurida ka Automation for Confluence malle; võib-olla on sinu rutiinne tegevus automatsioonireeglina juba ära kirjeldatud 😊
Hetkel on Automation for Confluence proovimiseks saadaval Atlassian Cloud Premium ja Enterprise plaani klientidele ning listiga saab liituda siin.
Organisatsiooniülene selgus kui efektiivsuse alus
Ülaltoodu põhjal võib väita, et Atlassian jätkab oma missiooniga toetada organisatsioone, mis soovivad oma tööprotsesse tervikuna veelgi parendada.
Selgus ja läbipaistvus ning kiire ligipääs vajalikule infole aitab kaasa produktiivsele tegutsemisele kõikide osapoolte vaatevinklist.