Äpiga või äpita?
Keskmine nutitelefoni kasutaja veedab päevas oma seadmes 3,5 tundi. Sellest ajast üle 80% kulub rakenduste ehk äppide ning ülejäänud aeg mobiilse veebilehitseja kasutamisele. See statistika illustreerib hästi mobiilsete platvormide potentsiaali turunduses, kliendisuhete arendamisel ja brändi kasvatamisel.
Sul on juba koduleht. Kas su ettevõte vajab veel ka äppi?
Toon välja peamised põhjused, miks võiks olla äpp hea ja kasulik.
Kliendipoolne mugavus
Äpi puhul piisab ühest sõrmepuudutusest, et see avada. Veebilehele navigeerimiseks on aga vaja avada mobiilne brauser, sisestada aadress või kasutada otsingumootorit su lehe leidmiseks. Kuigi viimase puhul pole lisaliigutusi palju, jääb kliendile palju parem tunne, kui saab alustada suhtlust ilma vaheetappide ja -segajateta.
Hulk lisavõimalusi
Võimalusi nagu näiteks telefonikontaktide nimekiri, kõnede tegemine ja sõnumite saatmine, kaamera, GPS, tõuketeavitused jne saab just mobiiliäppides ära kasutada, samas kui veebilehtedele on see raskendatud või mitmete funktsioonide puhul lausa võimatu. Niisiis kaasneb rakendusega palju võimalusi, mille kasutamine aitab parandada kasutajakogemust.
Äpp toetab brändikuvandi edendamist
Äpp toetab turundust ning on abiks ettevõtte brändikuvandi edendamisele. Sinu brändi logo on kasutaja mobiilsel töölaual ideaalne reklaam su ettevõttele, sest käib kliendi silme eest läbi mitmekümneid kordi päevas. Seda võib pidada väga efektiivseks sageduseks.
Tõuketeavitused
Eelnevalt mainisin mobiilifunktsioonide ära kasutamist kliendikogemuse parandamisel, kuid neist on kasu ka turundamisel. Üheks parimaks näiteks on tõuketeavitused ehk push notification’id, mille abil saab lihtsalt, kiirelt ja otse teavitada klienti tulevastest või käimasolevatest kampaaniatest, uutest toodetest ja teenustest. Muidugi ei tohiks seda funktsiooni üle kasutada, sest ilmselt muutub see lõpuks tüütuks ning võib omakorda rikkuda kasutajakogemust.
Digitaalne kliendikaart
Kui ligi kümmekond aastat tagasi hakati rääkima, et ID-kaart kaotab vajaduse vedada kaasas peotäit füüsilisi kliendikaarte, siis täna on tõusev trend, et need muutuvad digitaalseks. Kasutajal on palju lihtsam käigu pealt või kasvõi kodust vaadata oma boonuspunkte ja muid kliendilojaalsusprogrammide hüvesid otse äpist, kui teha seda veebilehe kaudu või teeninduspunktis.
Võimalus toimetada ka ilma võrguühenduseta
Suur pluss on ka see, et äppidesse on võimalik ehitada sisse offline mode’i ja võrguühenduse kaotamise puhul on võimalik kasutaja andmeid salvestada – nii on kliendil võimalik jätkata võrguühendust nõudvaid tegevusi ning tehinguid sealt, kus need pooleli jäid.
Mobiiliäpp täiendab veebilehte
Koduleht toimib reeglina maandumisplatvormina, kui klient otsib informatsiooni. Äpp pakub aga palju personaalsemat lähenemist ning aitab kliendil end hinnatuna tunda.
Millal pole mõttekas rakendust luua?
Kui su äpp pakuks suures osas staatilist infot
Kõige edukamad äpid pakuvad pidevalt sisu- ja funktsiooniuuendusi. Harva või mitte kunagi uuenevate äppide saatuseks on sageli see, et need installeeritakse telefonist maha.
Kui sa näed äppi ühekordse investeeringuna
Nagu juba eelmises punktis mainitud – hea äpp uueneb, kuid selle peale kulub ressursse. Kahjuks pole garanteeritud, et ükskõik kui hästi testitud ning live’i mineku hetkel töötav äpp ka aasta pärast seda on. Lisaks ajapikku ilmneda võivatele tehnilistele puudujääkidele, on ka oluline kuulata ja arvesse võtta kasutajate tagasisidet. Edukas äpp on kestev investeering.
Kui su kliendid ei kasuta rakendusi
Kui su klientideks on inimesed, kes on natuke tehnikakaugemad või ei kasuta nutitelefoni just tihti. Selle kliendigrupi heaks näiteks on vanem generatsioon – ja kuigi üha rohkem eakamaid on hakanud kasutama nutitelefone (ma tean vanemaid inimesi, kes hoiavad uutest tehnikavidinatest suure kaarega eemal, aga samas tean ka seenioreid, kes tahavad kiirelt muutuva tehnikamaailmaga kaasas käia), on nende osakaal võrreldes nooremate generatsioonidega siiski väike.
Kui su rakendus ei lisaks väärtust kodulehele
Kui äpp ei lisa väärtust juba olemasolevale kodulehele, vaid kordab juba seal eksisteerivat infot. Kui su ettevõttel on juba olemas hästi toimiv koduleht, kust saab kõik vajaliku info kätte ning äpp toimiks funktsionaalselt vaid nö kodulehe järjehoidjana, siis ei tasu äpi tegemine end ilmselt ära.
Kui su rakendus ei lahenda mingit probleemi
Kui äpp ei lahenda mingit probleemi, vaid on üldine. Mobiiliäpp peaks tegema kliendi elu lihtsamaks ja pakkuma lisandväärtust, näiteks keskenduma mingi funktsiooni või just talle pakutava teenuse toimetamisele kliendini.
Mida silmas pidada hea rakenduse loomisel?
Hea äpp:
- ... lahendab mingit probleemi, keskendub ühele kesksele funktsioonile või teenusele, lihtsustab kasutaja elu
- ...on elegantse disainiga ja lihtsasti ning intuitiivselt kasutatav
- ...sisaldab dünaamilist informatsiooni, läheneb kasutajale personaalselt ning on isikupärastatav
- ...on kiire ning toimib sujuvalt
- ...omab võimekust pakkuda head kasutajakogemust ka hetkedel, kui kliendil peaks kaduma võrguühendus
- …on põhjalikult testitud ja stabiilne
- …on kasutaja jaoks tasuta (kuid võib sisaldada ka tasulist premium versiooni)
- …sisaldab tagasisidekanalit
- …omab analüütikatööriistu, mis aitavad mõõta ja ennustada kasutajakäitumist, et pakkuda kliendile paremat teenust ning kasutuskogemust
- …käib ajaga kaasas ning uueneb, et pakkuda jätkuvat kvaliteeti
Järgmises postituses kirjutame, millal tasuks mõelda Native ja millal cross-platform äpi tegemisele.
Otsid mobiiliarenduse partnerit?
Hästi läbi mõeldud, teostatud ning turundatud äpp on võimas tööriist brändikuvandi arendamisel, kliendibaasi kasvatamisel ning kliendilojaalsuse kinnistamisel.
Kui sulle tundub, et sinu jaoks oleks mobiilirakendus mõistlik investeering, siis võta meiega ühendust.
Teostame terviklikku mobiilset arendust (Android, iOS, Javascript) ning pakume laia valikut UX- teenuseid.