Liigu edasi põhisisu juurde

Eksklusiivintervjuu Gabe Zichermanniga (USA). Mängustamine ehk gamification

Hiljuti oli meil erakordne võimalus teha intervjuu gamificationi ehk mängustamise ühe tuntuima eksperdi ja evangelisti Gabe Zichermanniga. Zichermann on mitmete mängustamise raamatute autor ja hinnatud kõneleja.
 

gabe-header-560x236.png


Ta on kirjutanud teosed The Gamification Revolution (2013), Gamification by Design (2011) ja Game-Based Marketing (2010).
 

Mis on mängustamine (gamification)

Mängustamine on turunduses laineid lööv strateegia, mis hõlmab endas huvi tekitamist erinevate võimaluste või toodete vastu läbi mängude elementide. Intervjuu viisid läbi Taavi Lindmaa (T) ja Marko Nemberg (M). Intervjuu täispikk versioon ilmub juba paberkandjal.


M: Tere Gabe! Murrame jää kohe alguses ja esitame küsimuse, mis huvitab ilmselt kõiki eestlasi. Nimelt, mida sa Eestist tead?

Ei teagi eriti midagi peale selle olete kõik blondid ja sööte naeruväärselt palju juustu. Tegelikult tean ma Eestist muidugi rohkem, kuna üks mu parimaid sõpru on kanada-eestlane.

T: Oled sa kursis ka Eesti startup maastikuga? Kas näiteks selline ettevõte nagu Pipedrive kõlab tuttavalt?

Ägedad tüübid on. Kusjuures ma kasutan nende toodet ka ise . Eesti startupperid on huvitavad, sest USAs nad end eestlastena ei esitle. Ei teagi mispärast. Äkki nad arvavad, et ameeriklased eestlastelt osta ei soovi? See on muidugi täiesti vale.  Aga ma tean, et Eestis on kogu IT valdkond väga kuum. Kindlasti soovin ma seda ka oma silmaga näha.

M: Aga liigume tänase teema juurde. Millal sa tundsid, et gamificationist ehk mängustamisest on saamas uus turundustrend?

Ma olen olnud väga pikaajaliselt mängudega seotud ja kui ma müüsin oma eelmise startupi 2005. aastal maha, siis hakkasin mõtlema, et äkki-äkki on võimalik mängudega peale meelelahutuse ka midagi enamat teha.

Tõeline läbilöök tuli aastatel 2008-2010. See oli aeg, kus mängustamise ümber hakkas tekkima tõsisem diskussioon. Oma roll oli ka nutiseadmete pealetungil. Mobiilimängude arendajad tulid välja free-to-play kontseptsiooniga ja erinevad mobiilimängud ületasid üha rohkem uudiskünnist.

T: Sa oled kirjutanud 3 raamatut. Saad sa anda meile väikese ülevaate, mille kallal sa hetkel töötad?

Töös on mitu uut raamatut ja ühtlasi korraldan ka suurimat mängustamise konverentsi maailmas – GSummit. Lisaks on mul konsultatsiooniäri Dopamine, kus pakume mängustamise teenust väga erinevatele ettevõtelele. Mängustamine on praegu USAs üks suurimaid turundustrende ja erinevaid projekte tuleb igakuiselt välja.

M: Sa ütlesid, et projekte on mitmeid. Kas mängustamine on rohkem USA keskne liikumine või on tegemist globaalse nähtusega?

See on kasvab trend, kõikjal. Jaapanis ja Hiinas tehakse väga põnevaid projekte. Samuti Rootsis, kuid võrreldes teiste regioonidega on Euroopa maha jäänud. Minu teada pole ka Eestis suuremaid mängustamise projekte veel tehtud. Samas potentsiaali on teil tohutult!

T: Kas on veel midagi mida sa soovid siinsele mängustamise kommuunile öelda?

Tulge kindlasti kohale! Üritus on väga hea võimalus üksteisega tuttavaks saada ja lõbutseda. Eestis on mitmeid inimesi, kes selle valdkonnaga tegelevad, kuid kes üksteist lähemalt ei tunne. Kindlasti saavad siit mängustamisest hea ülevaate ka kõik turundajad, arendajad ja muidu huvilised!
 

Kokkuvõte ja tuleva ürituse info

Sellega ongi meie intervjuu läbi. Gabe Zichermanniga on võimalik kohtuda 20ndal veebruaril toimuval Gamification Meetupil, kuhu on oodatud kõik huvilised.

Ürituse õhtujuht ja moderaator on Trinidad Consultingu interaktsiooni ja mängustumise disainer Taavi Lindmaa, kes töötas aastatel 2012-2013 koos Gabe’iga New York`is asuvas mängustamise agentuuris Dopamine. Ürituse toetajad on Trinidad Consulting, Toggl, Gamefounders ja Saku Õlletehas
 

Lisa kommentaar

Plain text

  • HTML elemendid keelatud.
  • Automaatne rea- ja lõiguvahetus
  • Veebilehtede aadressid ja e-posti aadressid muutuvad automaatselt linkideks.