Liigu edasi põhisisu juurde

Keenia avalike teenuste digitaliseerimine: kuidas inimkeskne disain loob Aafrika kontekstis väärtust

Koostöös ESTDEViga viisime lõpule kolme avaliku e-teenuse analüüsi ja disaini Keenias. Esmakordselt Keenias kaasasime protsessi nii teenusepakkujad kui lõppkasutajad, mis tähistas alguspunkti uuele mõtteviisile avalike e-teenuste kujundamisel riigis. Projekt on suurepäraseks näiteks, kuidas teenusdisaini põhimõtteid rakendades on võimalik ka lühikese ajaga ning võõras kultuurilises keskkonnas saavutada tulemusi, mis mõjutavad positiivselt miljonite inimeste elu.

12 viga, mida vältida veebilehe kasutatavuse testi läbiviimisel

Kui oled juba teadlik vigadest, mida vältida veebilehe kasutatavuse testi ettevalmistamisel, on paras aeg teada ka seda, kuidas test kõigi eelduste kohaselt edukalt läbi viia ning tuvastada piisavalt kasutatavuse probleeme ja nende põhjuseid olemasoleval veebilehel. Artiklis räägime potentsiaalsetest vigadest, millega tasub arvestada, mitte fundamentaalsete reeglitega, kuidas peaks testi läbi viima.

Inimkeskne disain Tööelu infosüsteemi näitel

Inimkeskne disain aitab lahendada avaliku sektori projektide ühe peamise väljakutse – keerulised ja kasutajatele raskesti mõistetavad protsessid. Tööelu infosüsteem (TEIS) on loodud silmas pidades eri tüüpi kasutajate vajadusi ja käitumist. Süsteemis on iseteenindus tööandjatele ja töötajatele ning ametnikurakendus Tööinspektsiooni ametnikele. Lisaks on loodud Tööelu portaal, kust leiavad vastused kõik tööeluga seotud küsimused.

Olemasoleva süsteemi uuendamine Turismiinfosüsteem 2.0 näitel (Kuldmuna 3. koht)

Visit Estonia uue portaali arendusprojekt pälvis Kuldmuna 2025 konkursil kolmanda koha kodulehe kategoorias. Oma blogis räägime Visit Estonia veebilehe ning selle sisuhaldussüsteemi uuendamise näitel, mida tähendab olemasolevast lahendusest uue versiooni loomine ning kuidas lahendada võimalikke väljakutseid. Projekti eesmärgiks oli luua uus kasutajasõbralik ja organisatsiooni ootusi juhtiv keskkond.

Ligipääsetavusest võidavad kõik

Kui miski on ligipääsetav, tähendab see, et võimalikult paljud, sh erivajadustega inimesed, saavad seda kasutada. Ligipääsetavus on osa võrdsete võimaluste tagamisest ning aitab erivajadustega inimestel aktiivsemalt ühiskonnaelus kaasa lüüa. Siiski ei võida ligipääsetavusest ainult puuetega inimesed. Sihtgruppi kuuluvad ka vanemad inimesed, prillikandjad, ajutise erivajadusega – näiteks kipsis käe või kõrvapõletikuga – või nt lihtsalt mürarikkas keskkonnas viibivad inimesed.