Liigu edasi põhisisu juurde

Kuidas teha kasutajakogemuse disaini, kui sul on aega vaid 48h

Hiljutisel nädalavahetusel toimus järjekordne Garage 48 hackathon, kus 48 tunni jooksul loodi mitmeid uusi tooteid ja teenuseid. See oli mul esimene kord uus toode nii lühikese ajaperioodi vältel nullist üles ehitada.

Siinkohal väike kokkuvõte minu kui interaktsioonidisaineri vaatenurgast. Lisaks leiad siit ka soovitused, kuidas lühikese ajaperioodi vältel võimalikult head lõpptulemust saavutada. 
 

Hackathonid vajavad rohkem UX-i disainereid

Palju on veebidisainereid, kuid vähe on neid, kes kasutavad oma töös interaktsioonidisaini meetodeid ja kasutajakeskset lähenemist. Disainiotsuseid võetakse endiselt vastu kõhutunde alusel, kuigi testitud ja valideeritud lahendus on oluliselt tulemuslikum. 

Meie meeskonnas kavandasin ma prototüübi, disainer joonistas vaated ning arendaja kirjutas koodi. Prototüübi puhul oli tunda, et see oli üheselt arusaadav ja vajalik.
 

Fotor01016110033-560x420.png
Mobillirakenduse prototüübi näide

 

Oli ka kummalisi hetki. Kui ma Axure’i avasin, siis vaadati mulle millegipärast natuke imelikult peale. Ju siis arvavad arendajad ja disainerid endiselt, et kasutajakogemuse disainerid loovad oma prototüüpe kas koodis või Adobe Illustratoris. See toob mind järgmise punkti juurde.
 

Veebidisainerid ei mõista alati interaktsioonidisainereid

Prototüübi tegemisel lähtub interaktsioonidisainer kasutaja vajadustest ja harjumustest. Oluline on mõista, et veebidisainer ja arendaja ei tohiks prototüübist kõrvale kalduda ja enda ideid rakendada. Kui seda teha, siis on võimalik, et hästi läbimõeldud ja testitud kasutusmugavus saab kannatada.

See on paraku päris levinud. Veebidisainerid arvavad tihtipeale, et mõni teine visuaalne lahendus on parem, kuid see ei pruugi alati nii olla. Tahad küll head, aga välja tuleb lahendus, mis on sinu vaatenurgast äge, kuid kasutajatele tüütu.
 

Panusta kasutajakogemusele varakult

Mida varem sa kasutajakogemusele mõtled, seda parem. Enam-vähem valmis süsteemi muutmine on alati keerulisem. Kui sul on midagi olemas, siis testi seda kohe ka kasutajate/klientide peal.

Kui sul on näiteks mobiilirakenduse prototüüp, siis anna see mõnele potentsiaalsele kliendile ja uuri, kuidas ta selle kasutamisega toime tuleb. Mida varem sa testid, seda kiiremini saad sa teada, millised on potentsiaalsed probleemid ja ohud. Samuti võimalused. Mine välja ja räägi inimestega.

Soovitused paremate lõpptulemuste saavutamiseks:
 

  1. Uuri välja, mis juba on tehtud ja ära korda varasemaid vigu
  2. Ole hea meeskonnamängija
  3. Planeeri enda aega, sest iga minut loeb
  4. Uuri välja kasutajate vajadused ja ootused
  5. Kaardista klienditeekond
  6. Testi oma ideed, testi disaini ja testi valmis lahendust
  7. Suhtu disainitrendidesse skeptiliselt - tihtipeale on nad küll lahedad, kuid mitte kasutajasõbralikud
     

Lõpumõtteid

Kui sa tahad võita, siis ära mõtle „ah, ma teen selle asja lihtsalt ära ja vahet pole, kas ta on kasutatav või mitte“. Sellise suhtumisega pole mõtet hackathonile minna. Kui teed, siis tee korralikult, ja kaasa oma meeskonda kindlasti ka mõni interaktsioonidisainer.  
 

MEH_2760.jpg
G48 seekordsed võitjad Sorry as a Service | Pilt G48 veebilehelt

 

Igatahes oli tegu väga laheda üritusega ja Trinidadi inimesi näete kindlasti ka järgmisel korral. Eraldi sooviksin kiita korraldusmeeskonda. Olite väga tublid. :) 
 

Tule ka Balti riikide suurimale UX disaini konverentsile

Novembris on meil tulemas järjekordne World Usability Day Tallinna konverents. Tegu on UX disaini konverentsiga, mis on kõikidele huvilistele tasuta ja kus esinevad mitmed kasutajakogemuse disaini tegijad nii Eestist kui ka välismaalt.

Vaata lähemalt https://www.facebook.com/events/463967703746366.

 

Lisa kommentaar

Plain text

  • HTML elemendid keelatud.
  • Automaatne rea- ja lõiguvahetus
  • Veebilehtede aadressid ja e-posti aadressid muutuvad automaatselt linkideks.